محتوای سبز چیست

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به زبان ساده، محتوای همیشه سبز Evergreen Content محتوایی است که ارتباط خود را حفظ می‌کند، به زمان حساس نیست و تا مدت‌ها پس از اولین انتشار، ترافیک را افزایش می‌دهد. در زیر، قالب‌هایی را فهرست کرده‌ایم که به بهترین شکل این رویکرد را برای تولید محتوا تکمیل می‌کنند و می‌توانید آن را برای کسب‌وکارتان استفاده کنید.

می توانید به جای خواندن مقاله ویدئوی زیر را ببینید 🙂

چرا به این نوع از محتوا همیشه سبز می‌گویند؟

محتوای همیشه سبز، محتوای SEO شده است که به طور مداوم برای خوانندگان تازه می‌ماند. به عبارت دیگر اصطلاح “همیشه سبز” حتی برای گوش همه افراد جامعه آشنا به نظر می‌رسد زیرا درختان همیشه سبز (معمولا انواع کاج یا صنوبر) اغلب برای تزئین خانه‌ها در کریسمس استفاده می‌شوند.

درخت همیشه سبز نمادی از زندگی همیشگی است زیرا برگ‌های خود را در طول فصول حفظ می‌کنند. به همین دلیل به این نوع از محتوا که مانند درختان همیشه سبز و تازه می‌مانند، محتوای همیشه سبز پایدار و ماندگار می‌گویند.

وقتی در مورد “همیشه سبز” بودن یک محتوا صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که آن محتوا همیشه سبز باشد و در طول مدت‌ها پس از انتشار خود پایدار بوده و ترافیک سایت را در طول زمان افزایش دهد. محتوای همیشه‌ سبز همان‌ طور که در پاراگراف‌های قبلی بیان شد محتوایی است که هیچ‌گاه در طول زمان قدیمی نشده و همیشه خاص می‌ماند. برای مثال:

  • اختراع برق توسط ادیسون انجام شد که توانست دنیا را متحول و گسترش صنعت، تجارت، حمل‌ونقل سریع را در روزگار جدید ایجاد کند.
  • طی هفته آتی قیمت طلا ده‌ درصد افزایش یافت.
مقاله مرتبط  موتور جستجو چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر دقت کنید در محتوای اول همچنان معنی و مفهوم بعد از چندین سال حفظ ‌شده و همیشه قابل‌ درک است و ارزش خود را دارد. این محتوا یک محتوای همیشه ‌سبز می‌باشد. در محتوای دوم می‌توان گفت که همیشه ‌سبز نیست چرا که بعد از مدتی حدوداً یک هفته ارزش خود را از دست داده و چندان برای نویسنده‌ها جذاب نیست.

هدف از تولید محتوای همیشه ‌سبز چیست؟

دلیل تولید محتوای همیشه سبز چیست؟

تولید محتوای همیشه‌ سبز دارای اهمیت و ویژگی بالایی است. این محتوا می‌تواند ترافیک یک سایت را افزایش داده و بازدیدکنندگان همیشگی خود را داشته باشد. مهم‌ترین اهداف برای تولید محتوای همیشه‌ سبز عبارت ‌اند از:

  • ارتباط با مخاطبین
  • افزایش میزان فروش محصولات
  • افزایش ترافیک سایت
  • بهبود رتبه‌های سایت در انواع موتورهای جستجو
  • تبدیل برند به برند پیشرو در صنایع

یک محتوا در صورتی قادر است تا محتوای همیشه ‌سبز باشد که بتواند تمامی ویژگی‌های بالا را داشته و فرمت خوب و مناسب خود را طراحی کند. طراحی عالی، روان و ساده نوشتن، داشتن نظریه و ایده‌هایی جذاب، پرداخت به موضوعات کارشناسی، حل مشکلات مخاطب و پاسخ‌گویی به آن‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید یک محتوای همیشه ‌سبز داشته باشد.

موضوعاتی مانند کم کردن وزن، روش‌های مشکلات پوستی، دستورات پخت و دیگر موضوعات پر مخاطب همیشه از جمله محتواهایی بوده اند که علاوه‌ بر افزایش و جذب مخاطب در طول زمان هیچ‌گاه قدیمی نشده و همیشه یک محتوای همیشه‌ سبز باقی می‌ماند.

در واقع تمامی تولیدکنندگان محتوا باید اقدام به تولید محتوایی کنند که بتوانند مخاطبین خود را هدف قرار دهند. در واقع محتوای همیشه ‌سبز باعث شده است تا ترافیک ارگانیک وب‌ سایت ایجاد و همین ‌طور ترند اول موتورهای جستجو شود.

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

محتوای همیشه سبز رتبه بندی جستجو را افزایش می‌دهد

آیا می‌دانستید که 75 درصد از مردم هرگز از صفحه اول گوگل فراتر نمی‌روند؟ اگر در صفحه اول نباشید، بعید است که مردم محتوای شما را پیدا کنند. محتوای همیشه سبز کمک می‌کند تا امتیاز تخصص، اقتدار و اعتماد (“E-A-T”) شما در گوگل افزایش یابد. هرچه امتیاز E-A-T شما بالاتر باشد، احتمال اینکه رتبه صفحه اول در گوگل را کسب کنید، بیشتر است.

مقاله مرتبط  ابزار سیمیلاروب جایگزینی برای الکسا

به عنوان مثال، اگر یک پزشک بسیار ماهر باشید که یک پست همیشه سبز در مورد کاهش وزن می‌نویسید، به احتمال زیاد در صفحه اول قرار می‌گیرید. اما اگر یک فرد عادی باشید که در مورد نکات کاهش وزن صحبت می‌کند، در صفحات بعد قرار می‌گیرد.

محتوای همیشه سبز ترافیک ارگانیک را ترسیم می‌کند

ترافیک ارگانیک یعنی تعداد افرادی که پس از یافتن شما در صفحه نتایج جستجو از وب سایت شما بازدید می‌کنند، نه اینکه از طریق یک تبلیغ پولی کلیک کنند.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

موضوعات مناسب را انتخاب کنید

ابتدا موضوعاتی با پتانسیل ترافیک پایدار انتخاب کنید. ابزار تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics می‌تواند در اینجا کمک کند. به طور خلاصه، در اینجا نحوه تمایز بین موضوعات پرطرفدار و همیشه سبز آورده شده است. برای شروع، نگاهی به سایت خود بیندازید و ببینید چه موضوعاتی در طول زمان سطح بالایی از ترافیک را حفظ می‌کنند.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

اکنون چند موضوع را انتخاب کرده اید که می‌خواهید درباره آنها بنویسید، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا مطمئن شوید که پست‌های شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.

عدم استفاده از تاریخ خاص

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کوتاه کردن طول عمر آن، استفاده از تاریخ‌ها و رویدادهای فعلی است. از موضوعاتی که دارای تاریخ خاص هستند مانند نرخ عرض یا طلا اجتناب کنید.

راهنمایی و آموزش های عمیق بنویسید

وقتی مردم مشاوره می‌خواهند، اغلب به راهنماها و آموزش‌ها روی می‌آورند. چرا؟ زیرا آنها به اندازه کافی جامع هستند تا به تمام سوالاتی که در مورد یک موضوع خاص دارند، پاسخ دهند. به عبارت دیگر، راهنماها و آموزش‌ها، ایده‌هایی عالی برای محتوای همیشه سبز ایجاد می‌کنند.

محتوای خود را به طور منظم به روز کنید

مهم نیست چقدر برای ایجاد محتوای همیشه سبز تلاش می‌کنید، باز هم باید گهگاه آن را به روز کنید. استراتژی‌ها تغییر می‌کنند، تحقیقات و ابزارهای جدید بیرون می‌آیند و محتوا با گذشت زمان کمتر تازه می‌شود. اگر می‌خواهید رتبه بندی محتوای خود را به خوبی حفظ کنید، باید آن را به روز کنید.

مقاله مرتبط  هدف کاربر از جستجو یا search intent چیست؟

چگونه رتبه بندی محتوای همیشه سبز خود را حفظ کنیم؟

چگونه رتبه بندی محتوای همیشه سبز خود را حفظ کنیم

شما محتوای همیشه سبز خود را جمع‌آوری کرده اید و رتبه خوبی دارید. اکنون بخش دشوار می‌آید: چگونه رتبه صفحه اول خود را برای ماه‌ها و سال‌های آینده حفظ کنید؟

محتوای خود را تبلیغ کنید تا مطمئن شوید که مردم همیشه می‌توانند آن را در وب سایت شما پیدا کنند. آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و برای افزایش در معرض دید قرار گرفتن، هشتگ‌های تازه اضافه کنید.

به پست‌های همیشه سبز در صفحات دیگر در سراسر سایت خود پیوند دهید. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری جذب کنید، بلکه لینک‌های داخلی راه ساده و در عین حال بسیار مؤثر برای افزایش سئو هستند.

توصیه می‌کنم از این تکنیک‌ها در کنار سایر استراتژی‌ها مانند استفاده مجدد و تازه‌سازی محتوا استفاده کنید تا شانس خود را برای حفظ رتبه صفحه اول به حداکثر برسانید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با محتوای همیشه سبز آشنا کردیم. همانطور که در پاراگراف‌های قبلی بیان شد محتوای همیشه سبز از جمله محتواهای سئو شده ای است که موضوعات آن در طول زمان قدیمی نشده و به قوت خود پایدار خواهند ماند. این نوع از محتواها ترافیک سایت را افزایش و رتبه خوبی در موتورهای جستجو ایجاد می‌کنند.

سوالات متداول محتوای همیشه سبز

هدف از تولید محتوای همیشه ‌سبز چیست؟

مهم‌ترین اهداف برای تولید محتوای همیشه‌ سبز عبارت ‌اند از: ارتباط با مخاطبین،افزایش میزان فروش محصولات،افزایش ترافیک سایت و …

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

موضوعات مناسب را انتخاب کنید،از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید،عدم استفاده از تاریخ خاص،راهنمایی و آموزش های عمیق بنویسید،محتوای خود را به طور منظم به روز کنید

4.7/5 - (4 امتیاز)
اگه این محتوا رو دوست داشتی به اشتراک بزار و ستاره بده

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.