اصطلاحات سئویی کدام است؟

زمان مطالعه: 14 دقیقه
اصطلاحات حرفه ای سئو

اصطلاحات سئو در سال 2022

خلاصه تیتر مطالب

سئو چیست؟! و چرا در کسب و کار امروز یادگیری آن امری ضروری به حساب می آید؟ برای پاسخ به این سوال و فراگیری بیشتر اصطلاحات سئو لازم است در ابتدا شما با عملکرد اصلی سئو در سایت و فاکتورهای آن آشنا شوید پس از آن اصطلاح های سئو را بصورت اصولی بیاموزید و درک کنید.

اصطلاح سئو مخفف واژه Search Engine Optimization است که در فارسی به معنای بهینه سازی موتور جستجو معنا شده است، از این ابزار به منظور بهینه سازی موتورهای جستجو، بالابردن عملکرد و نمایش وب سایت شما طبق استانداردهای موتور جستجوی گوگل در کنار جذب بیشتر بازدید کنندگان استفاده می شود.

با این حساب در کسب و کارهای امروزه که هدف بیشتر به سوی خرید آنلاین و سرچ در موتورهای جستجو می باشد، بهره‌مندی از سئو سایت می تواند شما را در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر نشان داده و در کسب و کار شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. برای آشنایی بیشتر با کلمات تخصصی سئو و واژه نامه سئو با ما همراه باشید.

اصطلاحات پایه ای تکنیکال سئو

همانطور که می دانید همانند دیگر تخصص های موجود در دنیا، سئو نیز از یکسری قواعد و تکنیک های خاصی پیروی می کند که به اصطلاحات پایه ای تکنیکال سئو معروف می باشد. در ادامه این نوشتار سعی برآن داریم تا شما را با اصطلاحات پایه سئو آشنا کنیم با ما همراه باشید.

تگ HTML

تگ HTML را باید پایه و زیربنای تمامی صفحات وب سایت ها بدانیم، تگ زبان نشانه گذاری است و کار با آن به نسبتی راحت می باشد که در زبان برنامه نویسی کودکان به کار گرفته می شود. این زبان برنامه نویسی از تگ های مختلف ساخته شده است و هر تگ نیز با یک یا چند حرف انگلیسی قابل مشاهده است، انواع تگ ها شامل:

  • تگ HTML ( تمامی تگ ها در یک وب سایت در مجموعه تگ HTML قرار می گیرند.)
  • تگ H ( این تگ با تگ های HEADING برای سرتیترها در هر صفحه به کار گرفته می شود.)
  • تگ B ( پس از تگ H تمامی متن هایی که پر رنگ تر دیده می شوند با تگ B مشاهده می شوند.)

سئو on page

سئو on page یا همان سئو داخلی شامل کلیه فعالیت های داخل فضای وب سایت شما می باشد که به بهینه سازی موتور جستجو کمک بسیاری می کند.

سئو off page

سئو off page یا همان منظور سئو خارجی هر وب سایتی را شامل می شود که از بک لینک سازی تا فعالیت های سوشال در محیط خارج از back end را پشتیبانی می کند.

تکنیکال سئو (trchnical SEO)

به کلیه امور مرتبط با بهبود کدهای سایت که موجب دسترسی آسان خزنده های گوگل به محتویات داخل سایت می شود، سئو تکنیکال می گویند.

توجه داشته باشید که اگر از نظر تکنیکال، سئو سایت شما نقصی داشته باشد شما در موتورهای جستجو نمی توانید رتبه ی درستی کسب نمائید و در ابتدایی ترین حالت ممکن موتورهای جستجو باید بتوانند صفحه برگه های شما را ایندکس کنند. پس از ایندکس برگه های شما آخر کار نبوده و باید تکنیکال سئو مانند سرعت بالای سایت، بهینه سازی برای تلفن همراه، SSL، سایت مپ و … را نیز رعایت کنید.

کلاه سفید (White hat seo)

کلاه سفید در سئو به تولید محتوای طبق استاندارد گوگل و نوشتن محتوای خوب گفته می شود.

کلاه سیاه (Black hat seo)

کلاه سیاه همانطور که از اسم آن پیدا است به مسیر خارج از مسیر مورد نظر کاربر بودن در سئو سایت برای بالا آمدن در موتورهای جستجو گفته می شود، در این روش با گذشتن از خط قرمزهای گوگل در کمترین زمان به بهترین نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. فراموش نکنید که این روش ماندگاری بالایی نخواهد داشت و ممکن است به نتیجه مطلوب به صورت دوره ای برسید.

گوگل پنالتی (Google penalty)

در صورتی که شما در مسیر خارج از استانداردهای گوگل حرکت کنید و سعی برآن داشته باشید تا بهینه سازی صفحات خود را به اشتباه انجام بدهید، گوگل سخت ترین جریمه خود را برای شما در نظر خواهد گرفت و در صورت تخلف مورد مجازات قرار گرفته و به صورت موقت و نامعلوم از صفحات جستجو حذف خواهید شد. در صورت حذف شدن از صفحات گوگل یا پایین آمدن رتبه تان اصطلاحا گوگل پنالتی شده اید. انواع گوگل پنالتی شامل:

گوگل پنالتی دستی

گوگل پنالتی دستی زمانی رخ می دهد که شخصی از سوی گوگل سایت شما را مورد بررسی قرار بدهد و تخلفات شما را بررسی نماید در این شرایط است که شما به طور کامل از صفحات جستجو حذف می شوید و در این شرایط شما در وبمستر تولز خود در قسمت مانول اکشن یک پیام اخطار با محتوای سایت شما به دلیل تقض قوانین جریمه شده است مواجه می شوید.

گوگل پنالتی اتوماتیک

در این روش گوگل پنالتی سایت شما از سمت الگوریتم های گوگل بررسی و جریمه می شود، این جریمه مانند اخطار برای شما بوده و کاهش رتبه را تجربه خواهید کرد. در گوگل پنالتی اتوماتیک وبمستران مورد اخطار خاصی قرار نخواهند گرفت و نوع جریمه و زمان آن مشخص نمی باشد، در این صورت شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس میزان ترافیک های خود را بررسی می نمائید و از عملکرد صفحات خود متوجه خواهید شد.

نتایج گوگل (SERP)

کلمه serp مخفف کلمه ی search engine results page است، با خواندن نام این لغت به این نتیجه خواهید رسید که نتیجه سرچ شما در گوگل بر اثر جستجوی یک کلمه است که شما مشاهده می کنید. با این حساب شما هر کلمه ای را که در گوگل میبینید میتوانید SERP بشناسید. به طور مثال شما در گوگل کلمات تخصصی سئو را جستجو خواهید کرد که پس از آن هر نتیجه ای را مشاهده می کنید جز SERP باید بدانید.

رنکینگ (Ranking)

رنکینگ Ranking سایت همان رتبه وب سایت شما در جستجوهای گوگل می باشد که از طریق ابزارهای مختلفی به شما امکان پیدا کردن رنک سایت تان را می دهد.

گوگل پیج رنک (google page rank)

گوگل پیج رنک دقیقا رتبه ای است که شما از گوگل به دست آورده اید و با پیج رنک متفاوت می باشد، شرکت گوگل هر سال طبق استانداردهای خود یک الگوریتم جدید برای وب سایت ها در نظر میگیرد که طبق آن درجه بندی و رتبه بندی صفحات وب را انجام می دهد.

ترافیک سایت (site traffic)

ترافیک یک سایت از مهمترین عملکردهای یک سایت می باشد که شامل میزان حجم اطلاعاتی است که از سوی بازدید کنندگان سایت شما از طرف شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت صادر می شود، این بازدید از سایت می تواند یک بازدید کلی از سایت باشد یا صفحه ای خاص توسط بازدید کننده مورد هدف قرار گرفته باشد و رصد شود. ترافیک سایت انواع مختلفی دارد که شامل:

  • تبلیغات پولی
  • استفاده از نرم افزارهای تحلیل داده
  • بهینه سازی سایت
  • مارکتینگ بخصوص ایمیل مارکتینگ
  • بهینه سازی صفحات برای موبایل
  • بروزرسانی محتوای داخلی سایت

ارگانیک سرچ (Organic traffic)

ارگانیک سرچ یکی از پر ارزش ترین بخش های گوگل است که طبق آخرین آمار حدود 5 برابر گوگل ادز ارزش داشته، ارگانیک سرچ به سرعت می تواند کسب و کار کوچک شما را تبدیل به یک استارت آپ کند و اگر نیاز به یک رشد و توسعه درست و حسابی دارید از ارگانیک سرچ ها غافل نشوید. این بخش نتیجه طبیعی رتبه شما در گوگل را نمایش داده بدون آنکه هزینه از بابت آن پرداخت نمائید.

نتایج پولی (Paid Result)

زمانی که می خواهید تبلیغات تان در راستای موفقیت قرار بگیرد می توانید با پرداخت هزینه ای تبلیغات خود را بالای نتایج جستجو ظاهر نمائید، برای این کار می توانید از گوگل ادز استفاده نمائید.
تبلیغات شما در این روش از طریق یک نوع مزایده مشخص خواهد شد و به پارامترهایی نظیر موقعیت کاربر، کلمات کلیدی برای نمایش تنظیم شده، عنوان تبلیغ، مرتبط بودن صفحه فرود، میزان مبلغ تبلیغی که تبلیغ کننده برای جایگاه خود پرداخت می کند و … یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات پولی این است که نتایج آن به کاربر نشان داده می شود و پس از شروع تبلیغ دریافت به ترافیک در موتور جستجو خواهید کرد.

پاسخ ویژه گوگل (Featured Snippet)

پاسخ ویژه گوگل همان ستاره های طلایی زیر هر نتیجه جستجو در گوگل می باشد، معمولا پاسخ ویژه گوگل وقتی شما عبارتی طولانی را با لحنی پرسشی جستجو می کنید ظاهر می شود. زمانی که شما در باکس جستجو گوگل سوالی را مطرح می کنید گوگل در پاسخ به شما یک باکس با پاسخ های برجسته در اختیارتان قرار می دهد.

ریدایرکت ( 301 – 302 Redirect)

ریدایرکت در لغت به معنای جابجایی مسیر و انتقال به یک صفحه و برگه جدید می باشد، شما توسط این ابزار راهی دارید تا بازدیدکنندگان و کاربران خود را به صورت اتوماتیک وار به آدرس جدید سایت تان راهنمایی کنید. از آنجایی که ریدایرکت برای سئو سایت شما لازم است انجام آن ضرورت داشته چرا که ممکن است دامنه یک سایت دچار تغییر شود که برای هدایت کاربر به صفحه اصلی نیاز به استفاده از ریدایرکت است. انواع ریدایرکت عبارتند از:

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 از آن دسته از تغییرات دائم است که از یک URL به URL دیگری انجام می شود و کاربران را برای همیشه از آدرس قبلی به آدرس جدید هدایت خواهد کرد. ریدایرکت 301 به منظور کوتاه کردن لینک ها، بهینه سازی سایت، تغییر آدرس URL، تغییر نام برند، هدایت ترافیک سایت از یک صفحه به صفحه دیگری و ترکیب چند لینک و … استفاده می‌شود. در صورت نیاز به حفظ رتبه صفحه قدیمی شما و انتقال آن به صفحه جدید از ریدایرکت 301 می توانید استفاده نمائید.

ریدایرکت 302

ریدایرکت 302 به معنای انتقال موقت از URL قبلی به URL دیگر می باشد، در این شرایط اعتبار صفحه قبلی حفظ می شود و تنها محتوا و URL آن انتقال پیدا می کند، گاهی پیش می آید که شما می خواهید یک صفحه ارزشمند را برای مدت زمان محدودی از دسترس خارج نمائید یا به صفحه ی دیگری انتقال دهید که در این شرایط کاربر پس از ورود به آن صفحه با ارور 404 مواجه شده و برای پیشگیری از خطای 404 باید از ریدایرکت 302 استفاده نمائید و برای بازه زمانی کمی کاربر را به آدرس جدیدی انتقال دهید.

نقشه سایت (Site Map)

نقشه سایت دقیقا یک نسخه نشانه گذاری شده از سایت شما است که یک فایل XML بوده و لینک های داخل سایت، آخرین زمان بروزرسانی و آدرس تمامی صفحات سایت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما با استفاده از سایت مپ می توانید صفحات مهم و با اهمیت تان را نشانه گذاری کنید و به خزنده های گوگل معرفی نمائید، با این حساب شما می توانید محتوای قدیمی را به روزرسانی کنید و محتواهای جدید را به گوگل معرفی نمائید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر احیانا سایت شما جدید است و لینک سازی خارجی و داخلی ضعیفی انجام داده اید با استفاده از نقشه سایت می توانید نقص لینک سازی خود را پنهان نمائید و صفحات بدون لینک را به موتورهای جستجو معرفی نمائید.

ربات (Robots. Txt)

فایل روبوت از جمله فایل هایی است که تسلط شما را بر روی موتورهای جستجو تضمین خواهد کرد، این ربات با اینکه اسم عجیب غریبی دارد اما یک فایل متنی ساده است که فرمت txt داشته و در قسمت دایرکتوری سایت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با آپلود این فایل متنی می توانید به ربات های گوگل دستورات دلخواه خود را بدهید و تسلط کامل بر روی موتورهای جستجو داشته باشید.

خزش در میان صفحات (Crawling)

خزش در میان صفحات به معنای حرکت در میان صفحات وب می باشد که در طی این حرکت محتوای موجود در سایت خوانده می شود و به درستی فهرست بندی می شود.

ایندکسینگ (Indexing)

ایندکسینگ یا ایندکس در لغت به معنای نمایه سازی است که بسیار پر کاربرد در سئو سایت می باشد، در این بخش مقالات و محتوای سایت شما توسط خزنده های گوگل بررسی شده و crawl می شود پس از آن گوگل صفحه مورد نظر ما را ایندکس می کند. به طور کلی ایندکس به دو نوع تقسیم می شود که شامل:

1. ایندکس: درج شدن در موتورهای جستجو.
2. نو ایندکس: در نو ایندکس به موتورهای جستجو اجازه نمی دهند سایت ما را بخوانند.

رنکینگ (Ranking)

رنکینگ همان رتبه بندی سایت شما در سرچ های مختلف می باشد.

دی ایندکس (De-Index)

دی ایندکس حذف برگه ها و صفحاتی است که در گوگل ایندکس شده است.

بهینه سازی سایت (Over optimization)

بهینه سازی در سطح بسیار بالا در بخش های سئو داخلی و خارجی که در طولانی مدت باعث افت سایت شما خواهد شد، بهینه سازی تا جایی که باعث افت سایت شما نشود خوب است اما اگر شبیه به وسواس شود ممکن است باعث سقوط شما از رتبه هایتان خواهد شد.

هدف کاربر از جستجو (search intent)

سرچ اینتنت در لغت به معنای آن است که هدف کاربر از جستجو چیست؟ و در نهایت اینکه هر کاربری با چه هدفی جستجو در میان صفحات شما را ادامه می دهد.

ایمپرشن (Impression)

Impression به میزان دفعاتی که وب سایت شما در صفحات جستجو و سرچ نمایش داده شود، گفته می شود.

کلیک (click)

Click یا همان کلیک به معنای میزان کلیک کاربر بر روی لینک های سایت شما است.

سی تی آر (CTR)

CTR دقیقا به میانگین دفعاتی که سایت شما در نتایج گوگل دیده می شود و به نسبت دفعاتی که بر روی لینک شما کلیک شده است سی تی آر می گویند.

بانس ریت (Bounce Rate)

Bounce Rate یا نرخ خروج کاربر از سایت به میزان کاربرانی که وارد سایت شما شده اند و بدون هیچ کلیک یا ماندگاری در سایت شما خروج زده اند و کوچکترین نظری انجام نداده اند بانس ریت گفته می شود.

زمان ماندگاری کاربر (Time on site)

زمانی که کاربر از لحظه ورود به سایت شما هرگونه فعالیتی انجام می دهد و مدت زمانی که در سایت شما حضور دارد در کنار گردش آن در دیگر صفحات سایت تان مدت زمان ماندگاری کاربر و تایم آن سایت می باشد.

ماندگاری کاربر در صفحه (Time on page)

مدت زمان ماندگاری کاربر در یک صفحه پس از ورود آن به سایت گفته می شود.

نرخ بازگشت کاربر به جستجو (Dwell time)

دوول تایم یا نرخ بازگشت کاربر در لغت به معنای محاسبه مقدار زمانی که هر شخصی منتظر مطلبی است و برای رسیدن به هدف و مقصد خود صبر کرده است، دوول تایم یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل در رتبه بندی هر سایتی می باشد که در نهایت به رفتار کاربر از زمانی که کلمه ای را سرچ کرده است و وارد نتیجه سرچ خود شده و پس از آن مجدد خارج شده و از لینک دیگری وارد صفحه ای دیگر شده است می باشد.

Conversion Rate

نرخ تبدیل از جمله بخش هایی است که به بازاریابی مربوط می باشد و به منظور بررسی درصد بازدید کنندگان از یک صفحه به نسبت تعداد افرادی که ثبت نام کرده اند در سایت مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

کراول باجت (Crawl budget)

شرکت گوگل برای هر سایتی در هرجای دنیا بنابر میزان فعالیتش در شبانه روز، هفته و ماه بودجه ای در نظر میگیرد که توسط خزنده های گوگل و ایندکس صفحات صرف می شود. نرخ این بودجه در ابتدای شروع هر سایتی صفر بوده و پس از مدتی با فعالیت بیشتر در سایت بالاتر خواهد رفت.

سندباکس گوگل (Google sandbox)

زمانی که شما وب سایت تان را راه اندازی خواهید کرد معمولا در یک بازه زمانی یک الی دو ماه گوگل شما را در قسمت سند باکس خود قرار می دهد و در این بازه زمانی به شما رتبه ای نمی دهند یا اگر رتبه ای بدهد خیلی تاثیر گذار نخواهد بود. اما نکته ای که لازم است بدانید این است که بعد از این بازه زمانی سایت تان با رشد قابل توجهی شروع به کار می نمایند و سند باکس تنها یکبار آن هم هنگام شروع فعالیت تان اتفاق می افتد.

دنس گوگل (Google dance)

گوگل دانس همیشه به دنبال ارائه بهترین اطلاعات به کاربران خود است که در نتیجه به تمامی وب سایت ها شانس دیده شدن را داده است؛ شما با فعالیت درست و اصولی می توانید کلیک بیشتری از مخاطبان خود دریافت نمائید و رتبه های بهتری کسب نمائید با این حساب می توانید جایگزین سایت های قدیمی شوید و بعد از هر آپدیت به طور خودکار گوگل دانس آپدیت را انجام می دهد.

گوگل هانی مون (Google honeymoon)

مرحله ماه عسل گوگل بعد از مرحله سند باکس اتفاق خواهد افتاد، معمولا سایت هایی که ارزش بیشتری داشته اند اغلب در صفحات اول گوگل قرار دارند و برای گوگل مشکل ایجاد کرده اند.

برای حل این مشکل و ایجاد فرصت برای سایت های کم درآمدتر، دوره ماه عسل گوگل به صورت یک فرصت کوتاه برای شما رخ خواهد داد و برای یک بازه زمانی کوتاه مدت صفحه اول و دوم گوگل قرار خواهید گرفت در این فرصت کم شما می توانید میزان ورودی های خود را افزایش بدهید و در این شرایط صفحه اول باقی خواهید ماند.

یکی از مهمترین پیشنهادات ما به شما این است که در دوره زمانی ماه عسل و سند باکس به هیچ عنوان لینک سازی انجام ندهید و ریپورتاژ هم ننویسید در این زمان فقط با ایجاد محتوای جدید و مطلوب جایگاه خود را ثبات ببخشید، پس از ثبات در گوگل می توانید شروع به سئو و بهینه سازی سایت خود نمائید.

شاخص عملکرد کلیدی (KPI)

کی پی آی یا شاخص عملکرد کلیدی به شما کمک می کند همه فعالیت هایتان هدف محور جلو برود و ارزیابی های گوگل به طور مستمر صورت خواهد گرفت، در این مسیر هر اتفاقی که در این دوره به صورت مستمر رخ بدهد مانند سنجش میزان موفقیت، مسیر موفقیت و … مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به این فرآیند شاخص عملکرد کلیدی گفته می شود.

سیستم مدیریت محتوا (CMS)

سیستم مدیریت محتوا سیستمی که سایت ها توسط آن کنترل می شود و محبوب ترین آن ها نیز جوملا و وردپرس است.

لینک شکسته (Broken Link)

لینک های شکسته شده به لینکهایی می گوئیم که در یک سایتی وجود دارد اما صفحاتی که به آن لینک شده است وجود نداشته و حذف شده است، در این صورت است که شما با کلیک بر روی این صفحات، با ارور 404 روبرو خواهید شد.

Error 404

زمانی که شما صفحات ایندکس شده خود را حذف نمائید، در صفحه ی حذف شده ارور 404 رخ خواهد داد.

یو آر ال (URL)

نوار بالای مرورگر شما یک URL است که به زبان ساده تر آدرس سایت شما می باشد، URL مخفف کلمه ی Uniform Resource Locator است. این url برای هماهنگی و یکپارچه سازی محل منابع در فضای دیجیتال می باشد.

ریسپانسیو (Responsive)

ریسپانسیو دقیقا به شما این قابلیت را می دهد تا نمایش سایت در نمایشگرهای با سایز کوچکتر از مانیتور صورت بگیرد.

سرعت صفحه سایت (Page Speed)

سرعت صفحه سایت و لود شدن هر صفحه از سایت برای کاربر را پیج اسپید می گویند.

هدر سایت (Header)

قسمت بالایی سایت که در تمامی صفحات شما تکرار می شود و اغلب منوی سایت شما در آن قرار دارد را هدر و پیشانی سایت می گویند.

فوتر سایت (Footer)

فوتر به قسمت پایانی هر سایتی گفته می شود که در تمامی صفحات نیز تکرار شده است و داخل آن لینک دسترسی های سریع به صفحات داخلی سایت قرار دارد.

سایدبار سایت (Sidebar)

سایدبارها به قسمت های کناری سایت ها گفته می شود که محتوای موجود در آن در صفحات داخلی سایت نیز موجود است.

بردکرامب (Breadcrumb)

لینک برد کرامب به اصطلاح همان نان ریزه می باشد که به مسیر حضور کاربر در سایت و در قسمت های بالایی آن قرار دارد.

کش سایت (Site cache)

از آنجایی که هر سایتی به دلیل لود سریع صفحات خود سعی برآن دارد تا یک سری از اطلاعات خود را ذخیره نماید با این حساب به این فضای ذخیره سازی کش سایت می گویند که بسته به حجم آن سرعت لود سایت شما بهتر و بدتر خواهد بود.

اصطلاحات مربوط به سئو داخلی و مدیریت محتوا

در کنار یکسری اصطلاحاتی که کلیت مربوط به سایت و واژه نامه سئو می شوند، اصطلاحات مربوط به سئو داخلی و مدیریت سئو محتوا نیز مهم می باشد، شما برای آشنایی بیشتر با این اصطلاحات می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

کیوورد (Keyword)

کیورد چیست؟ کیورد در اصطلاحات سئو به هر کلمه ای گفته می شود که در محتوا به کار رفته شده است و کلمه ی کلیدی محتوا نیز به حساب می آید.

لانگ تیل کیوورد (Long tail keyword)

کلمات دم دراز عبارتند از کلماتی که بیشتر از سه بخش داشته اند و به آن ها دم دراز نیز می گویند.

میدل کیوورد (Middle tail keyword)

کلمات کلیدی متوسط از جمله کلماتی است که مابین سه الی چهار بخش بوده و میدل کیورد تیل گفته می شود.

برند کیوورد (Branded keyword)

زمانی که شما در کنار برند خود از کلمات هدفمندتان نیز استفاده می نمائید به آن برندد کیورد می گویند.

شورت تیل کیوورد (Short tail keyword)

شورت تیل کیورد لغاتی است که کوتاه می باشد و نهایتا دو بخشی است.

دنسیتی کیوورد (Keyword density)

چگالی کلمه کلیدی دقیقا به تعداد تکرار کلمات کلیدی شما در حجمی از محتوای سایت تان گفته می شود که به میزان 1000 کلمه سنجیده می شود.

کیوورد استافینگ (Keyword stuffing)

زمانی که شما به دلیل تکرار زیاد کلمه کلیدی و جلب توجه ربات های گوگل کیفیت محتواهای خود را پایین آورده اید سئو سیاه می باشد و گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

انکر تکست (Anchor text)

کلماتی که قرار است داخل محتوای شما لینک دهی شوند به انکرتکست ها معروف می باشد.

کلمات کلیدی ال اس آی (LSI)

استفاده از کلمات مترادف و هم معنی کلمات کلیدی شما که از تکرار کلمه کلیدی جلوگیری کرده و به درک بیشتر بازدیدکننده منجر خواهد شد LSI گفته می شود.

کانتنت (Content)

به تمامی محتوای متنی درج شده در سایت شما کانتنت گفته می شود و فرقی نمی‌کند که این محتوا در کدام قسمت از سایت شما باشد.

تگ h1 تا h6

تگ های هدینگ از جمله تگ هایی هستند که به تگ های جدا کننده معروف بوده و از اچ 1 تا اچ 6 ادامه خواهد داشت.

لینک های Follow و no follow

لینک هایی که در سایت شما وجود دارد و صفحات را به یکدیگر مرتبط می کند فالو بوده و با ارزش است، در این بین لینکی که در کنار آن نوفالو خورده است ارزش و اعتباری ندارد نیز مشخص می شود.

لینک های داخلی (Internal link)

لینک های داخلی به لینک هایی گفته می شود که در داخل وب سایت به دیگر صفحات شما لینک داده شده اند.

عکس لینک شده (Image Link)

تصاویر لینک شده در هر صفحه از سایت را image link می گویند.

سئو عکس (Image SEO)

مراحلی که شما عکس های موجود در سایت خود را بهینه سازی می نمائید، IMAGE SEO می گویند.

آلت عکس (Image ALT)

آلت تصاویر همانند متن راهنمایی است که جایگزین تصویر می شود و به کمک ربات های گوگل به شناخت راحت تر تصاویر و محتوای شما منجر خواهد شد، مهمترین مزیت این آلت، همان توضیحاتی است که به همراه عکس نوشته شده است و در صورت بالا نیامدن تصویر با خواندن توضیحات آن منظور عکس را متوجه خواهید شد.

متا دیسکریپشن (Meta description)

توضیحاتی که در پائین هر متن سرچ شده در گوگل بالا می آید را meta description می گویند.

متا تایتل (Meta Title)

این تگ متا تایتل تگی است که در هد سایت نشان داده می شود و ما می‌توانیم برای هر صفحه از سایتمان یک متا تایتل یا عنوان را ایجاد کنیم.

داپلیکیت کانتنت (Duplicate content)

کپی و قرار دادن محتوای رقبا در سایت تان یا کپی کردن یک متن از سایت تان در بخش های دیگر را Duplicate content می گویند.

Invisible Text

محتوایی که قابل دیدن نباشد را Invisible Text می گویند، این اتفاق جز سئو سیاه بوده و در صورت انجام این روش، سایت شما از طریق گوگل جریمه خواهد شد.

کال تو اکشن (Call to action)

دعوت به اقدام هر فعالیتی را که شامل درج نظرات، خرید محصول یا ثبت نام در سایت را کال تو اکشن می گویند.

نتیجه گیری

نکته ای که هر مخاطب یا کارفرمایی را به داشتن سایت و یادگیری اصطلاحات سئو ترغیب می نماید این است که امروزه بسیاری از کسب و کارها به صورت اینترنتی کارهای خود را پیش خواهند برد و رقبا در زمینه استارت آپ های آنلاین بسیار زیاد شده است که با این شرایط باید واژه نامه سئو و اصطلاحات تخصصی سئو را به خوبی بدانید تا بتوانید در این رقابت موفقیت نسبی را کسب نمائید.

سوالات متداول اصطلاحات سئو

اصطلاحات رایج و خیلی مهم در سئو کدام است؟

در سئو تقریبا همه موارد درگیرند و نمی‌توان گفت که کدام اصطلاح مهم است شما بعنوان یک سئوکار حرفه ای بهتر است با اصطلاحات سئو آشنایی کامل داشته باشید.

اصطلاحات سئو داخلی، تکنیکال و خارجی با هم فرق می‌کند؟

بله این سه با هم متفاوت است ولی به هم وابسته اند پس بایستی همه آنها را بیاموزید.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *