سرچ اینتنت چیست

زمان مطالعه: 7 دقیقه

search intent به معنی هدف جستجوی کاربران است و این معیار یکی از مهم‌ترین معیارهای است که شرکت گوگل به آن اهمیت می‌دهد. در واقع این معیار برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود. تولید محتوای سئو باید بر اساس الگوریتم‌های گوگل انجام ‌گیرد و این روش یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش ترافیک است.

توجه داشته باشید که تولید محتوا به این معنی نیست که بیشتر از کلمات کلیدی استفاده کنید. به عبارت دیگر استفاده بیشتر از کلمات کلیدی به معنی افزایش رتبه سایت نیست. کلمات کلیدی باید در متن محتوا با معیارهای خاصی نوشته شود‌. شرکت گوگل از هوش مصنوعی برای بررسی رفتار کاربران و هدف جستجو استفاده می‌کند.

شرکت گوگل با بررسی رفتار کاربران سعی می‌کند نیازهای آن‌ها را برآورد کند تا بتواند نیاز آن‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کند. از سرچ اینترنت برای بهبود سئو سایت استفاده می‌کنند. حقیقت این است که برطرف کردن نیاز مخاطبان با کلمه‌ی کلیدی کاملاً متفاوت است و نباید آن‌ها را با هم اشتباه گرفت.

اگر می‌خواهید متوجه پیشرفت گوگل در این معیار شوید می‌توانید کلمه‌ بهترین مکان برای سفر را سرچ کنید. با سرچ این کلمه متوجه می‌شوید که جست‌وجوی مرتبط با توجه به زمان و فصل مورد نظر شما هم خوانی دارد. به عنوان مثال اگر در فصل زمستان این عبارت را سرچ کنید مکان‌های مناسب برای فصل زمستان نشان داده می‌شود.

سرچ اینترنت چیست؟

کاربران با هدف‌های گوناگونی از گوگل استفاده می‌کنند. هدف کاربر از جستجو می‌تواند متفاوت باشد به عنوان مثال بعضی از کاربران با قصد خرید اینترنتی برای جستجوی یک محصول و کسب اطلاعات از آن بهره می‌برند. هدف برخی دیگر از سرچ در موتورهای جستجوگر گوگل پیدا کردن یک سایت معتبر است.

به این کار کاربران هدف کاربر از جستجو می گویند که نام دیگر آن search intent است. در واقع گوگل معروف‌ترین موتور جستجوگر است و آنچه که برای آن اهمیت دارد این است که کاربران بتوانند با سرچ در موتورهای جستجوگر، نیاز خود را پیدا کنند. به عنوان مثال اگر فردی قصد خرید بلیط قطار اتوبوس دارد باید سایتی را پیدا کند که به طور مستقیم از آن بلیط قطار یا اتوبوس بخرد.

لذا باید بدانید که گوگل با معیار search intent یا هدف کاربر از جستجو می‌تواند هدف کاربران را تشخیص داده و به او سایت مورد نظر یا ویدیو و عکس نشان دهد.

اهداف اصلی از جستجو کاربران فضای اینترنت چیست؟

برای اینکه بتوان به نیازهای مختلف کاربران پاسخ مناسبی دهید نیاز به شناخت کافی نسبت به هدف کاربر از جستجو دارید. گوگل برای شناسایی‌ هدف کاربر از جستجو، تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی را به کار می‌گیرد. در همین راستا گوگل برای اینکه بتواند به هدف کاربر از جستجو پی ببرد تمامی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را بهبود می‌دهد.

مقاله مرتبط  مدیر سئو کیست

شرکت گوگل سعی در نمایش بهترین نتیجه به کاربران دارد. لذا برای اینکه بتوانید سایت خود را در موتورهای جستجوگر گوگل ارتقا دهید باید از الگوریتم‌های گوگل پیروی کرده و محتوایی که با نیاز کاربران همخوانی دارند را تولید کنید.

برای اینکه بتوانید در راستای اهداف گوگل کار کنید باید هدف کاربر از جستجو را دانسته و با آن آشنایی داشته باشید. یک تولیدکننده محتوا باید با نیازهای کاربران آشنایی داشته و اهداف آنها را شناسایی کند. همانطور که می‌دانید کاربران اینترنتی دارای اهداف و سلاح‌ها و نیازهای مختلفی هستند و برای رفع نیاز خود از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند.

بعضی از افراد برای به دست آوردن اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنند. این افراد به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای خود هستند. گوگل نسبت به اهداف کاربران آگاه بوده و صرفاً به تعداد کلمات کلیدی تکیه نمی‌کند. در واقع هدف گوگل، تنها جستجوی هدف کاربر است.

اطلاعاتی در مورد چگونگی تشخیص کاربرانی که متقاضی اطلاعات هستند

یکی از اهداف مهم جستجو، درک شیوه تشخیص کاربرانی است که متقاضی اطلاعات هستند. در واقع این افراد برای رسیدن به هدف خود از واژه‌های متداول استفاده می‌کند.

واژه‌های متفاوت به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا بتوانند مطالب متناسب با نیاز کاربران را تهیه کنند. به عنوان مثال اگر در موتورهای جستجوگر گوگل، سایت معروف آمازون و دیجی کالا را جستجو کنید متوجه می‌شوید که اولین سایت، سایت همین شرکت‌ها است. چرا که گوگل با توجه به کلمه کلیدی استفاده شده، کاربر را به سایت اصلی هدایت می‌کند.

در واقع گوگل با تشخیص هدف کاربر از جستجو، او را به سایت مدنظرش هدایت می‌کند و  ۱۰۰۰۰  سایتی که دارای چنین کلمه کلیدی هستند را پس می زند  تا کاربران بتوانند به سایت اصلی هدایت شوند. هدف کاربر از جستجو  در تشخیص کاربران متقاضی تأثیرگذار است. البته این سایت‌ها جزو سایت‌های معتبر جهانی هستند. گوگل با تشخیص نیاز و هدف  کاربران، نیازهای آنها را برطرف کرده و مستقیماً آن‌ها را به سایت مورد نظر هدایت می‌کند‌.

چگونگی تشخیص کاربرانی که متقاضی پیدا کردن سایت هستند

برخی دیگر از کاربران به دنبال پیدا کردن سایت هستند و معمولاً به لاتین یا الفبای فارسی، نام سایت مورد نظر خود را در موتورهای جستجوگر گوگل وارد می‌کنند. در واقع این موضوع، ترفندی مطمئن برای جذب ترافیک کاربران بوده و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از این راه برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنند‌.

اگر نام سایت به درستی استفاده شود می‌تواند در نتایج گوگل در نظر گرفته شده و به سایر مخاطبان نشان داده شود که باعث جذب مخاطبان می‌شود. هدف کاربر از جستجو، ممکن است معامله باشد‌.

همانطور که می‌دانیم حجم عظیمی از کاربران گوگل با هدف خرید وسایل مورد نیاز خود از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند. استفاده از این بستر به تمامی مخاطبان کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات و قیمت کالای مورد نظر خود را به دست آورده و در صورت نیاز سفارش دهند. به عنوان مثال اگر کاربری عبارت «خرید ساعت» را در موتور جستجو در گوگل سرچ کند گوگل چندین سایت برای فروش و معرفی ساعت به مخاطب نشان می‌دهد. چرا که گوگل تشخیص می‌دهد که هدف کاربر، خرید و معامله یک محصول است و کمتر پیش می‌آید که کاربر به دنبال تاریخچه ساعت باشد.

مقاله مرتبط  صفحه اول گوگل

 هدفی مهم به نام Commercial Investigation

هدف کاربر از جستجو می‌تواند تحقیق و بررسی یک موضوع و مقاله باشد. این کاربران به دنباله مقاله هستند یا می‌خواهند در مورد محصول مورد نظر خود اطلاعاتی به دست می‌آورند. گوگل این نوع از اهداف کاربر را تشخیص می‌دهد و با توجه به نیاز کاربر، سایت‌های مد نظر را بالا می‌آورد. این کاربران زمان زیادی برای مطالعه سایت یا مقایسه کالای موردنظر با سایر کالاها احتیاج دارند تا بتوانند تمامی اطلاعات محصول مورد نظر خود را کسب کنند.

این افراد کلمه‌هایی مانند بهترین، جدیدترین، بادوام‌ترین و مفاهیمی این‌گونه را در موتورهای جستجوگر گوگل سرچ می‌کنند. در حقیقت سرچ چنین مفاهیمی، گوگل را متقاعد می‌کند که هدف کاربر کسب اطلاعات در مورد یک کالا یا محصول بوده و نیازی به سایت‌های فروشنده ندارد. لذا گوگل سایت‌هایی را در اولویت کاربر قرار می‌دهد که بتوانند اطلاعات در مورد کالای مورد نظر کاربر ارائه دهند.

برخی افراد نیز به دنبال بهترین مکان برای سفر و گردشگری هستند. این افراد کلمه «بهترین جاذبه گردشگری» یا «بهترین مکان برای سفر» را سرچ می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم گوگل با توجه به زمان و فصل، مکان‌هایی متناسب با آن را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

 Search Intent به چه علت در سئو اهمیت دارد؟

گوگل می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد و رضایت آنها را کسب کند. در واقع برای گوگل این مهم است که کاربر بتواند به درستی از موتور جستجوگر گوگل استفاده کند و بتواند در کوتاه‌ترین زمان نیاز خود را برطرف کند. به عنوان مثال اگر آدرسی در گوگل سرچ کنید موقعیت مکانی آن در گوگل مپ به کاربران نشان داده می‌شود.

گوگل یک موتور جستجوگر کاملاً هوشمند است که به هدف کاربر از جستجو اهمیت زیادی می‌دهد. موارد گفته شده بخش کوچکی از اهمیتی هستند که گوگل به هدف کاربران می‌دهد. تولیدکنندگان محتوا باید سایت خود را ارتقا داده و آنها را بر اساس الگوریتم‌های گوگل، استانداردسازی کنند. همانطور که می‌دانیم جذب و افزایش رتبه برای تولیدکنندگان محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا تولیدکنندگان محتوا باید از هدف کاربران از جستجو در موتورهای جستجوگر اطلاع داشته باشند.

بی‌توجهی به هدف کاربران می‌تواند سبب کاهش رتبه سایت شده و ضرر زیادی برای سایت‌ها داشته باشد. شناخت هدف جستجوی کاربر به تولیدکنندگان محتوا این اجازه را می‌دهد تا بتوانند مطالبی درخور توجه و نیاز کاربران ارائه دهند و بتوانند رتبه سایت را در موتورهای جستجوگر گوگل افزایش دهند.

بهره‌گیری از سرچ اینترنت در بهبود سئو سایت

سرچ اینترنت و هدف کاربر از جستجو، در بهبود سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دقیقاً تعیین شود که کاربران به دنبال چه هدفی هستند. به عنوان مثال اگر کاربران قصد خرید یک محصول را داشته باشند نیازی نیست که مقالات طولانی و دراز برای کاربران ارائه شود. چرا که می‌تواند سبب فراری دادن کاربران شود.

اگر کاربران به دنبال تحقیق و کسب اطلاعات در مورد چیزی هستند باید یک مطلب طولانی یا مقالات پرباری را برای آنها در نظر بگیرید. چرا که این افراد به زمان زیادی برای کسب اطلاعات نیاز دارند تا به یک مشتری تبدیل شوند.

اگر شخصی در زمینه فروش محصولات جانبی موبایل فعالیت می‌کند باید در سایت خود کلمه کلیدی مناسبی برای خرید لوازم جانبی و فروش لوازم جانبی موبایل بهینه سازی کند. البته برای کمک به مشتریان در فرآیند خرید می‌تواند از نظر دیگر کاربران استفاده کند.

مقاله مرتبط  آموزش گوگل آنالیتیکس GA4 (آموزش ویدئویی+تغییرات جدید)

ممکن است کاربر دیگری به دنبال مقاله‌ای در مورد انواع تجهیزات جانبی موبایل یا بهترین تجهیزات جانبی موبایل باشد. لذا باید مطالبی در مورد این تجهیزات برای کاربر ارائه شود. برای اینکه مشتریان حفظ شوند و کاربران به مشتری تبدیل شوند نیاز است تا به اهداف آن‌ها اهمیت دهید.

اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به سئوی هدفمند و هدف از سرچ کاربران

برای اینکه سایت شما به صفحات اول نتایج گوگل بیاید نیاز به شناخت اهداف کاربران و رعایت اصول سئو دارید؛ اما تنها این دو مورد تمام ماجرا نیستند و برای اینکه گوگل شایستگی سایت شما را تأیید کند باید کارهای دیگری نیز انجام دهید.

مورد اول، بهینه سازی فرمت و نوع زاویه دید محتوا است. دقت داشته باشید که محتوای شما باید نیاز کاربران را پوشش دهد. به همین دلیل به هدف کاربران از استفاده از موتور جستجوگر گوگل اهمیت دهید. باید نوع محتوای سایت خود را مشخص کنید به عنوان مثال مشخص کنید که محتوای شما آموزشی است.

مورد بعدی، بررسی SERP است. باید بدانید که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها از معیارهای متفاوتی استفاده می‌کند و این معیارها متغیر بوده و همواره در حال تغییر هستند. با توجه به این موارد باید بدانید که اگر سایت شما جزو ده سایت اول قرار گیرد به این معنی نیست که شما برای همیشه این جایگاه را تصرف کرده‌اید. لذا باید به صورت دوره‌ای «SERP» را بررسی کنید. با این کار می‌توانید معیارهای مهم گوگل را شناسایی کرده و محتوای سایت را متناسب با آن جلو ببرید.

علت مهم بودن هدف جستجو برای سئو چیست؟

حالا سؤال این است که به چه علت هدف جستجوی کاربران برای سئو اهمیت دارد؟

دلیل اول این است که گوگل به اهداف کاربران از جستجو اهمیت زیادی می‌دهد. در واقع همان طور که در قسمت‌های بالا اشاره کردیم گوگل به دنبال این است تا بتواند رضایت تمامی کاربران خود را به دست آورد و برای به دست آوردن این رضایت به اهداف آنها توجه می‌کند. گوگل با بررسی رفتار کاربران به اهداف آنها واقف شده و سایت متناسب با نیاز کاربر ارائه می‌دهد.

دلیل دوم، بازاریابی است. همانطور که می دانیم بازاریابی در بحث کسب و کار آنلاین بسیار مهم بوده و معیاری مهم برای موفقیت یک کسب و کار است. هر قدر محتوای موجود در سایت بهتر باشد سبب می‌شود تا کاربران زودتر به اهداف خود برسند. مورد بعدی رتبه سایت در موتور جستجو است.

سوالات متداول هدف جستجوی کاربر

مدیر سئو کیست و چرا به آن نیاز داریم؟

مدیر سئو شخصی است که در شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ مشغول به طراحی استراتژِی و بهینه سازی پروژه های سایت است و قادر است که با دانش خود بهترین راه حل ها را برای کسب و کار شما ارائه کند.

وظایف مدیر سئو چیست؟

توانایی تعیین استراتژی سئو و مسیر به بهترین شکل ممکن، خلاقیت و نوآوری، تحقیق و آنالیز، توانایی همکاری و روحیه کاری تیمی با دیگر افراد و … از وظایف اصلی یک مدیر سئو می‌باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اگه این محتوا رو دوست داشتی به اشتراک بزار و ستاره بده

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.