آیا به بلاگر شدن علاقهمندید؟ آیا دوستانی دارید که بلاگر هستند و یا بلاگرها را در اینستاگرام دنبال میکنید؟ این مقاله به بررسی معنی بلاگر در اینستاگرام میپردازد و شما را با روش نوشتار و آنچه انجام میدهند آشنا میکند.
به گفته گوگل، معنی بلاگر این است؛ شخصی که بهطور منظم مطالبی را برای یک وبلاگ یا پیج اینستاگرام مینویسد و همیشه پیج خود را با مطالب عامهپسند بهروز نگه میدارد. این تعریف درست است، اما حیطه کاری یک بلاگر در اینستاگرام فراتر از این است و به یک شغل حرفهای تبدیل شده است.
معنی بلاگر چیست؟
واقعی blogsur.blogger – کسی است که وبلاگ خود را بهروز نگه میدارد. حال باید دید معنی blogger در اینستاگرام چیست؟
معنای بلاگر در اینستاگرام
معنی بلاگر در اینستاگرام ممکن است مبهم بوده و توضیح دادن آن دشوار باشد. اکثر مردم فکر میکنند که بلاگرها متخصصان رایانهای هستند که پستهای بعدی را تایپ میکنند و آنها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر میکنند؛ اما تعریف بلاگری در چند سال گذشته تغییر کرده و به جای اینکه فقط شامل محتوا شود، تبدیل به معلمان آنلاین برای فالوورها شده است.
یک بلاگر در پیج اینستاگرام خود، مقالات آموزنده مینویسد، به خوانندگان خود الهام میبخشد و آنها را سرگرم میکند. چنانچه مطلب تبلیغاتی در صفحه خود قرار میدهند، محتوای مطلب باید با اهداف شرکت و برنامههای بازاریابی سفارشدهنده مرتبط باشد.
بهطورکلی یک بلاگر در اینستاگرام محتوای آنلاین ایجاد میکند، محتوا در اشکال و موضوعات مختلفی ارائه میشود. برخی از آنها در مورد زندگی سالم مینویسند. درحالیکه برخی دیگر دسرهای بیارزش را به اشتراک میگذارند. برخی از پستهای صفحه، پادکست یا ویدیو هستند. درحالیکه برخی دیگر مقالههای 1000 کلمهای هستند. وجه مشترک این است که بلاگرها، محتوای منظمی برای مخاطبان آنلاین خود منتشر میکنند.
وظایف شغلی یک بلاگر در اینستاگرام
یک بلاگر در اینستاگرام وظایف شغلی زیادی دارد، بهخصوص بلاگرانی که به سبک انفرادی-پرنوئر مینویسند. آنها بهسادگی پشت میز نمینشینند و کمی بنویسند و دکمه انتشار را فشار دهند، بلکه برای داشتن یک پیج فعال در اینستاگرام، وظایف و مجموعه مهارتهای زیادی لازم است. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:
– بازاریابی رسانههای اجتماعی (فیس بوک، پینتر است، اینستاگرام، اسنپ چت و…)
– طراحی گرافیک
– عکاسی
– کپی رایتینگ
– ویرایش / تصحیح
– سئو
– ویراش ویدیو
– فیلمبرداری
– خدمات مشتری
– بازاریابی ایمیلی
– مشاوره
– طراحی وب سایت
– داستانسرایی
– پادکست
– انتشارات
– روابط عمومی
در کنار این لیست از مهارتهایی که یک بلاگر برای اداره صفحه اینستاگرام خود به آنها نیاز دارد، باید گفت شغل بلاگری فوقالعاده زمانبر است و اصلاً شغل آسانی نیست.
تفاوت بین صفحه یک بلاگر و صفحه شخصی در اینستاگرام چیست؟
وبلاگهای شخصی روی موضوع یا مخاطب خاصی متمرکز نیستند؛ اما یک صفحه بلاگری در اینستاگرام معمولاً اطلاعاتی در مورد سرگرمیها، عقاید، زندگی روزمره، سیاست، ورزش و غیره ارسال میکند. آنها افراد مختلفی را جذب میکنند که دارای علاقه مشترک هستند. درحالیکه فالوورهای یک صفحه شخصی غالباً افرادی هستند که فرد آنها را میشناسد و فرد صرفاً در مورد مسائل شخصی خود در آن مطلب مینویسد؛ بنابراین یکی از معانی بلاگری در اینستاگرام جذب فالوورها با عقاید مشترک است.
آیا بلاگری شغل به حساب میآید؟
کسبوکار فعالیتی است که شخصی بهطور منظم به قصد کسب سود انجام میدهد. برای اینکه یک صفحه اینستاگرام به عنوان یک کسبوکار در نظر گرفته شود، لازم است حتماً سود داشته باشد. اگر صفحه (کسبوکار) شما فالوورهای بسیاری دارد و میتوانید از این راه سودی به دست آورید، بلاگری برای شما شغل محسوب میشود. کسبوکار یک بلاگر در اینستاگرام میتواند تماموقت یا پارهوقت باشد. این میتواند یک تجارت انفرادی باشد یا کارمندان دیگری را جذب کند.
در سال 2020 بلاگری در اینستاگرام یک حرفه حرفهای محسوب شده است. در این شغل فرصتها و انعطافپذیری زیادی وجود دارد. این شغل، کسبوکاری است که میتوانید آن را خودتان بسازید و میتواند به اندازه دلخواه شما بزرگ یا کوچک باشد.
هر بلاگر یک برند برای خود دارد
چه عمدی یا غیرعمدی، هر بلاگر دارای یک برند مرتبط با خود است. نام تجاری شما با انتشار اولین پست شما در صفحه راهاندازی میشود. نام تجاری صفحه چیزی بیش از لوگو و رنگهای آن است. این برند شامل صدای بلاگر، ارزشها، احساس خوانندگان هنگام خواندن، تصاویر و جنبههای تزئینی صفحه نیز میشود. محتوایی که بلاگر به اشتراک میگذارد در رسانههای اجتماعی نیز به برندیگ شدن صفحه کمک میکند.
در تعریف معنی blogger در اینستاگرام داشتن یک برند بسیار مهم است. یک بلاگر برای موفقیت و جذب خوانندگان و فالوور در اینستاگرام، چارهای جز برند سازی وبلاگ خود ندارد. در صورت برند سازی ممکن است بتوانید نام تجاری صفحه خود را به کار بگیرید و آن را بیشتر توسعه دهید. استفاده از یک نام تجاری موجود برای ایجاد یک نام تجاری جدید، یک فرآیند تبدیل ساده و آسان است که میتواند خوانندگان جدیدی را بدون از دست دادن خوانندگان قدیمی جذب نماید.
راه های کسب درآمد یک بلاگر
همانطور که در بخش معنی بلاگر در ابتدای مقاله گفته شد بلاگری یک شغل به حساب میآید و از این طریق کسب درآمد میکند.
بلاگرها به روشهای مختلف درآمد کسب میکنند و اکثر آنها بیش از یک جریان درآمد دارند. در یک توضیح کوتاه آنها از راههای زیر درآمد کسب میکنند:
• ایجاد محتوای حمایتشده
• فروش فضای تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام خود
• فروش محصولات – محصولات خود یا وابسته
• فروش دورهها یا سایر برنامههای آموزشی – دورههای خود یا وابسته
• ارائه خدمات مربیگری یا مرتبط با حوزه تخصص
بلاگرها و استراتژیهای مختلف آنها
بلاگرها کارهای مختلفی انجام میدهند؛ اما هر کدام از آنها وظایف یکسانی را انجام نمیدهد. برخی از یک راه پول درمیآورند و برخی دیگری ممکن است حتی در مورد آن چیزی نشنیده باشند. روشی که برای یک بلاگر اینستاگرام باعث موفقیت میشود، ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. هر بلاگر باید استراتژی مناسب خود و مخاطبان هدف خود را پیدا کند. این معمولاً به معنای ترکیب چندین تکنیک مختلف بازاریابی است.
بلاگران امروزی میدانند که مجموعهای از استراتژی و بازاریابی برای تبدیل صفحه آنها به تجارت مهم است.
سخن پایانی
اگر میخواهید یک وبلاگ نویس شوید، میتوانید! در حالی که تجربه پس زمینه کمک میکند، هیچ پیش نیاز مشخصی برای شروع وجود ندارد. ابتدا در مورد موضوعی تصمیم بگیرید که در مورد آن بنویسید که الهام بخش، آموزش یا سرگرمی مردم باشد. سپس میتوانید وبلاگ خود را راهاندازی کنید.
باید در تعریف معنی بلاگر در اینستاگرام بدانید یک بلاگر موفق، موفقیت صفحه خود را به شانس واگذار نمیکند. برای بهروزرسانیها و آشنایی با نکات آن، از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی میگیرد. الهام کشاورز یکی از برندهای موفق اینستاگرام است که میتواند شما را به یک بلاگر موفق در اینستاگرام تبدیل کند.
سوالات متداول بلاگر اینستاگرام
معنی بلاگر در اینستاگرام ممکن است مبهم بوده و توضیح دادن آن دشوار باشد. اکثر مردم فکر میکنند که بلاگرها متخصصان رایانهای هستند که پستهای بعدی را تایپ میکنند و آنها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر میکنند؛ اما تعریف بلاگری در چند سال گذشته تغییر کرده و به جای اینکه فقط شامل محتوا شود، تبدیل به معلمان آنلاین برای فالوورها شده است.
برای داشتن یک پیج فعال در اینستاگرام، وظایف و مجموعه مهارتهای زیادی لازم است از جمله: طراحی گرافیک، عکاسی، کپی رایتینگ، ویرایش / تصحیح، سئو، ویراش ویدیو و …
سلام
محتوا مثل اینکه ریخته بهم!
متأسفانه محتوا هنوز قرار داده نشده و به اشتباه زدم انتشار
خیلی زیبا بود مهندس
مطلب خوبی بود همکار گرامی
ایول 😍