آموزش رایگان سئو سایت

آموزش رایگان سئو
+ مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان

تمامی افرادی که دارای کسب و کار آنلاین هستند و یا در این زمینه فعالیت می‌کنند، از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت، مطلع هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند که یک سایت با رتبه ی برتر در صفحه اول گوگل داشته باشند! اگر دوست دارید که کسب و کار آنلاین شما پیشرفت زیادی داشته باشد و یا خودتان یک مهارت پر درآمد داشته باشید، به فکر یادگیری کامل سئو باشید پس در این صفحه شما می‌توانید مقالات مهم جهت یادگیری سئو را دنبال کنید و بهره ببرید.

نکته: همه مقالات به روز می‌باشند.

در اینجا چی یاد می‌گیریم؟!

محتوای آموزشی سئو به چند دسته بندی تقسیم میشود که ما برای هر کدام محتوای مربوط به خودش را قرار داده‌ایم

امیدوارم این مقالات آموزشی برای شما عزیزان مفید واقع شود 🙂

seo (10)

آموزش سئو تکنیکال (Technikal SEO)

یکی از موارد مهم در سئو، موارد مربوط به تکنیکال سایت است از جمله سرعت سایت و … که اگر این موارد به درستی اصلاح نشود ممکن است به سئو سایت آسیب جدی وارد کند.

seo (11)

آموزش سئو آن پیج (On Page SEO)

در این بخش از سئو آن پیج یاد می‌گیرم که چگونه می‌توانیم داخل سایت خودمان گزینه هایی را رعایت کنیم تا باعث شود در گوگل رتبه بهتری را کسب نماییم.

fd32

آموزش سئو آف پیج (Off Page SEO)

این بخش نیازمند این است که ما بتوانیم یک استراتژی دقیق و هدفمند برای لینکسازی و باقی کارهای وبسایتمان داشته باشیم تا سرعت رشد بهتری را تجربه کنیم.

در ادامه به خلاصه ای از این انواع سئو خواهیم پرداخت 🙂

تمامی افرادی که دارای کسب و کار آنلاین هستند و یا در این زمینه فعالیت می‌کنند، از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت، مطلع هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند که یک سایت با رتبه ی برتر در صفحه اول گوگل داشته باشند! اگر دوست دارید که کسب و کار آنلاین شما پیشرفت زیادی داشته باشد و یا خودتان یک مهارت پر درآمد داشته باشید، به فکر یک آموزش سئو حرفه ای و جامع باشید که همه چیز در آن رعایت شده باشد و به صورت کامل قادر باشید، مباحث را یاد بگیرید!

اگر در مورد این مبحث زیاد اطلاعات کافی ندارید و یا نمی‌دانید که در یک آموزش سئو جامع باید چه نکاتی رعایت شود و چه چیزهایی را باید یاد بگیرید، بهتر است که امروز تا انتهای این مقاله همراه من باشید. به صورت کلی در مورد این که SEO چیست، دسته بندی ها و تقسیمات سئو، انواع SEO و … صحبت می‌کنیم!

قبل از خواندن ادامه ی این مطلب در نظر داشته باشید که تمامی مطالبی که در این مقاله در مورد آن ها صحبت می کنم، حاصل سال ها تجربه ی موفقی است که در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت دارم و یا توانسته ام در برخورد با کسب و کارهای دیگر بدست آوردم. پس سعی کنید با دقت تمام آن را مطالعه کنید.

seo چیست و چرا مهم است

سئو چیست؟ (What is SEO)

معمولا همه ی کسانی که قصد شرکت در یک دوره آموزش سئو را دارند، این مطلب را در نظر گرفته اند که سئو چیست، چه مزایای دارد و شامل چه بخش های مختلفی می‌شود! اگر بخواهم به آسان‌ترین شکل توضیح دهم که اصلا SEO چیست، باید ابتدا معنی انگلیسی آن را مورد بررسی قرار دهیم!

SEO یا Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی برای موتور جستجو است! در این رابطه باید بدانید که تمامی فعالیت هایی که برای رساندن سایت بر اساس کلیدواژه های خاص به رتبه یا صفحه اول گوگل انجام می‌شود، سئو یا بهینه‌سازی سایت گفته می شود. فعالیت های سئو به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند و هر شخص سئوکار یا متخصص سئو بر اساس تجربه و نکاتی که بلد است، قادر به انجام بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جستجو است.

قبل از شروع و صحبت در مورد آموزش سئو و مباحثی که باید به صورت جزئی و دقیق یاد بگیرید، در نظر بگیرید که فرد سئوکار یا متخصص سئو باید در نظر داشته باشد که بهتر است همیشه و در همه حال در حال یادگیری باشد. مباحثی که در یک آموزشی SEO حرفه ای یاد می‌گیرید، مباحث کاملی هستند، اما هرچقدر که خودتان بیشتر وقت بگذارید و بیشتر تجربه کسب کنید، در یک پروژه سئو موفق تر خواهید بود!

محتوای بیشتر خوانده شده: سئو محلی چیست

آیا می دانستید که همه چیز زیر سر الگوریتم های گوگل است!

الگوریتم های گوگل کدامند

سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل، بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود. الگوریتم های گوگل از جمله الگوریتم های پاندا، پنگوئن، کبوتر و … در این زمینه حرف اول را می‌زنند و یک سئوکار بر اساس این الگوریتم ها سایت هدف خود را بهینه‌سازی می‌کند. با پیشرفته‌تر شدن این الگویتم ها نکات سئو و بهینه‌سازی سایت هم بیشتر می‌شود که باعث می‌شود، فرآیند بهینه‌سازی سایت پیچیده‌تر شود!

هرچقدر که شما قادر باشید در مورد الگوریتم های گوگل در یک آموزش سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر و سریعتر می‌توانید، یک سایت خوب و بهینه‌سازی شده داشته باشید. در نظر بگیرید که هر الگوریتم گوگل که در یک بازه ی زمانی معرفی شده و بکار گرفته شده است، یک هدف اصلی داشته است.

جدا از این مسئله که تمام هدف های الگوریتم های گوگل، رساندن بهترین محتوا و سایت به کاربر بر اساس نیاز است، هر کدام مسئولیت کاری را بر عهده دارند. به عنوان مثال یکی از الگوریتم های گوگل با محتواهای کپی مبارزه می‌کند و یا دیگری به سایت هایی که بک لینک های باکیفیت دارند، اهمیت بیشتری می‌دهد.

در یک آموزش سئو حرفه ای تمامی نکات مرتبط با این الگوریتم ها به علاوه مسائل مهم و پایه ای گفته می‌شود. در نظر بگیرید که خود شما قادر نیستید، تمامی این الگوریتم های گوگل را کشف کنید یا در سایت های مختلف مطالعه کنید چرا که گوگل بسیاری از آن ها را فاش نکرده است و بنا به دلایل مختلفی تنها بر اثر تجربه می‌توانید، آن ها را پیدا کنید.

اگر بخواهیم به یکی از مواردی که در الگوریتم‌های گوگل وجود ندارد، اما در سئوی محتوا تاثیر زیادی می گذارد، اشاره کنیم، گذاشتن جدول در محتواست! تجربه ثابت کرده که محتواهای با جدول در رنکینگ سایت های گوگل، رتبه ی بهتری می‌گیرند.

آیا آماده شروع یک آموزش سئو حرفه ای هستید؟

چرا باید آموزش سئو را بصورت حرفه ای یاد بگیریم؟ (دلایل واجب بودن آموزش SEO)

دوره آموزشی سئو الهام کشاورز

در تمامی دنیا افراد مختلف برای برطرف کردن نیازهای کالایی، خدماتی و … خود از جستجو کردن استفاده زیادی می‌کنند. شما می‌توانید با جستجو کردن در میان سایت های مختلف، کالای مورد نیاز خود را پیدا و آن را خریداری کنید. هرچقدر که در این زمینه بهتر عمل کنید، خیلی راحت تر و سریعتر به خواسته های خود می رسید.

اگر کسب و کار شما در حوزه خدمات، کالا، چاپ و … است، سئو به کمک شما می آید، که افراد خود قادر باشند تا کسب و کار شما را پیدا کنند و از شما خرید داشته باشند. در واقع این شیوه ی بازاریابی کسب و کار شما را به سمت مشتری می برد، تا مشتری در صورت تمایل از شما خریداری کند. اگر دوست دارید که در این زمینه خیلی بهتر عمل کنید، حتما در یک آموزش سئو حرفه‌ای شرکت کنید.

برای این که بهتر متوجه اصل این قضیه شوید، بگذارید برای شما یک مثال بزنم! فرض کنید که شما یک شرکت چاپ هستید که خدمات گرافیکی و چاپ را به مشتریان خود در شهر تهران ارائه می‌دهید. در نظر بگیرید که بسیاری از مشتریان شما در گوگل واژه هایی مانند “خدمات چاپ آنلاین” یا “بهترین چاپخانه تهران” در گوگل جستجو می‌کنند تا با این شیوه قادر باشند، یک خرید مطمئن و عالی داشته باشند. اگر شما در این زمینه فعالیت کافی انجام نداده باشید، احتمالا این مشتریان خود را از دست خواهید داد.

بازاریابی سئو چیست؟ (دیجیتال مارکتر ها بخوانند!)

تا الان با اهمیت سئو و … آشنا شدید، اما هدف درگیری که ممکن است باعث شود شما به سمت آموزش رایگان سئو حرکت کنید، بازاریابی است که می‌توانید با کمک این مهارت انجام دهید. در واقع دیجیتال مارکترهای حرفه ای در سراسر دنیا با کمک این بازاریابی قادر هستند که خدمات کسب و کارهای خود را به دنیا نشان دهند.

همانطور که تا همین الان خودتان هم احتمالا این موضوع را درک کرده اید، فعالیت ها و کارهایی که شما در این زمینه انجام می‌دهید، به شما کمک می کند که خیلی بهتر و راحت تر افراد را به سمت خود بکشانید. در واقع بر اساس کلیدواژه هایی که انتخاب می‌کنید، شما قادر هستید که مشتریان هدف خود را پیدا کنید و به او بگویید که از خدمات شما استفاده کنند.

بهتر است قبل از هرچیزی این موضوع را که گوگل تنها یک ماشین یا چند خط کد برنامه نویسی است، فراموش کنید. گوگل و الگوریتم هایش که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده اند، همه به تفکر انسانی نزدیک تر شده اند. هرچقدر که این موضوع را جدی تر بگیرید، قادر هستید تا در بهینه‌سازی موفق تر باشید.

انواع تکنیک‌های سئو که در یک آموزش سئو آن‌ها را یاد خواهید گرفت!

انواع تکنیک های سئو سایت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با فرد یا افرادی ملاقات کنید که به شما بگویند، در یک مدت زمان کوتاه و به سرعت شما را به صفحه اول گوگل و رتبه یک می رسانند! این موضوع واقعا امکان‌پذیر است، اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از این تکنیک ها، به ترفندهای کلاه سیاه سئو معروف هستند وکار بسیار خطرناکی محسوب می‌شود و ممکن است به احتمال زیاد کسب و کار شما را مختل کند!

به صورت کلی اگر بخواهیم تکنیک ها و ترفندهای سئو را دسته بندی کنیم، به موارد زیر برخورد می‌کنیم:

  • تکنیک های سئو کلاه سیاه
  • تکنیک های سئو کلاه خاکستری
  • تکنیک های سئو کلاه سفید

در واقع تکنیک های کلاه سیاه سئو که در دوره های حرفه ای آموزش سئو، رد پایی از آن ها پیدا نمی‌کنید، ترفندهای خوبی نیستند و رتبه ی خوبی که برای شما به‌وجود می آورند، واقعی نیست! اگر دوست دارید که در این زمینه به خوبی عمل کرده باشید و رتبه های پایدار برای بلند مدت داشته باشید، تکنیک های قانونی یا کلاه سفید سئو برای شما مناسب هستند!

البته تکنیک های کلاه خاکستری که نه غیرقانونی هستند و نه قانونی محسوب می‌شوند، هم گزینه ی مناسبی است، اما برای استفاده از آن ها باید تجربه داشته باشید! افرادی هستند که بدون داشتن اطلاعات زیاد سعی می کنند، با کمک فرد یا افرادی که خود را متخصص می‌دانند، به جایگاه دلخواه برسانند، دریغ از آن که این افراد در حال فریب آن ها هستند! در ادامه چند توضیح خوب راجع به این موضوع می‌دهم!

تکنیک های کلاه سفید سئو را در یک آموزش سئو حرفه ای یاد بگیرید

سئو کلاه سفید

تکنیک های قانونی یا کلاه سفید سئو که در واقع ترفندهای جامع و کاملی در این زمینه هستند، تکنیک های پایدار و خوبی به نظر می‌رسند و برای فرد یا افرادی که می‌خواهند برای مدت زمان طولانی از شیوه بازاریابی سئو برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید که به بهترین شکل ممکن، این نیازهای خود را برطرف کنید و مانند حرفه ای ها در گوگل جایگاه بگیرید، از این ترفندها استفاده کنید.

در یک آموزش سئو حرفه ای معمولا مدرس، جدیدترین و بهترین تکنیک های سئو را به شما یاد می‌دهد و از شما می‌خواهد که با کمک موضوعات مختلف در این زمینه مشکل خود را حل کنید. بهتر است که قبل از خرید یک دوره آموزش سئو و یا شرکت در آن، حتما تحقیق کنید که مباحث مطرح شده در دوره جدید باشد که ما در دوره آموزش سئو خودمان به تمامی این ترفندها اشاره کرده ایم 🙂

ترفندهای کلاه سیاه سئو برای کلاهبردارن و متخصصان دروغین سئو

سئو کلاه سیاه

افرادی هستند که بدون داشتن اطلاعات کافی، فریب اشخاص سودجو را می‌خورند! این افراد که عجله دارند و دوست ندارند که باصبر به جایگاهی که باید برسند، برای خود و کسب و کاری که در آن فعالیت می کنند، از ترفندهای ترسناک کلاه سیاه سئو استفاده می کنند! که این ترفندها اصلا صحیح نیستند، ترفندهای خطرناکی محسوب می شوند که اگر گوگل متوجه استفاده شما از آن ها شود، سایت شما را جریمه یا پنالتی می کند.

جریمه یا پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل برای آن دسته از کسانی که دوست دارند، از سئو و بازاریابی آنلاین آن پول زیادی بدست آورند برابر است با مرگ فروش! هنگامی که گوگل شما را جریمه کند و یا دیگر شما را در نتایج جستجو نشان ندهد، کسب و کار شما برای همیشه از بین می رود. البته شاید یک کارشناس سئو در مواقعی خاص بتواند، شما را از این مخصمصه نجات دهد.

ترفندهای کلاه خاکستری سئو برای افراد باتجربه جواب می دهد!

سئو کلاه خاکستری

شاید شما هم در مورد خلاهای قانونی شنیده باشید! در این زمینه باید بدانید که شما می توانید با کمک همین خلاهای قانونی در گوگل، جلوی مشکلات را بگیرید و خیلی سریع خودتان را به جایگاه و رتبه دلخواه در گوگل برسانید! البته در نظر داشته باشید که این تکنیک ها و ترفندهای کلاه خاکستری نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارند چرا که اگر به صورت صحیح استفاده نشوند، باعث جریمه شدن سایت شما می شوند و یا اصلا تاثیر ندارند!

توصیه می شود که برای استفاده از تکنیک های کلاه خاکستری سئو، حتما و حتما قبل از هرچیزی یک آموزش سئو حرفه ای را ببینید، سپس با کسب تجربه به مرور و با احتیاط از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده کنید. افراد حرفه ای متوجه هستند که اگر در این زمینه با یک متخصص مشورت کنند، بهتر می توانند نتیجه بگیرند!

در آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی می‌توانید آموزش های ویدئویی خیلی خوبی را در حوزه سئو و مارکتینگ به‌صورت رایگان مشاهده نمائید.

محتوای پیشنهاد شده: اصطلاحات سئو چیست

عملیات سئو چگونه و از کجا آغاز می شود؟

در آموزش سئو با الهام کشاورز چه چیزی یاد می‌گیرید؟

اگر بخواهیم یک عملیات سئو را به چند بخش و مرحله تقسیم بندی کنیم، به صورت کلی با دسته بندی های زیر مواجه می شویم:

  • سئو تکنیکال یا فنی
  • سئو داخلی یا On Page SEO
  • سئو خارجی یا Off Page SEO

در این زمینه مدنظر داشته باشید که یک فرد سئوکار یا مشاور سئو برای شروع ابتدا کدهای سایت شما را بررسی می کند و مقدمات معمول به سئو فنی را انجام می دهد. این مرحله معمولا یکبار انجام می شود و دیگر نیازی به بروزرسانی زیادی ندارد، اما اگر درست تنظیم و مدیریت نشود، باعث می شود که تمامی فعالیت ها و هزینه های یک سایت برای بهینه‌سازی به باد هوا برود!

سئو داخلی معمولا به عنوان مرحله دوم در نظر گرفته می شود که شامل تکنیک ها و ترفندهایی است که در ادامه به صورت خلاصه برای شما آن ها را بیان می کنم. در نظر داشته باشید که تمامی تکنیک های سئو داخلی باید در یک آموزش سئو به صورت کامل و جامع توضیح داده شوند! مرحله آخر و نهایی که از آن به عنوان شمشیر دو لبه یاد می شود، سئو خارجی است. سئو خارجی که مزیت یک سئوکار حرفه ای است، در مرحله آخر انجام می شود و باعث می شود که یک کسب و کار از نظر جایگاه در بیشتر مواقع متحول شود. آیا آماده هستید که این اصطلاحات را بهتر یاد بگیرید؟

سئو فنی یا تکنیکال در آموزش سئو، یاد داده می‌شوند!

دوره های حرفه ای یادگیری SEO شامل این بخش هستند. در این بخش شما یاد می گیرید که چطور با فایلی با نام Htaccess کار کنید و یا چگونه کد SSL سایت خود را بدون هزینه فعال کنید. چگونه URL های خود را بهینه‌سازی کنید و یا سرعت سایت را افزایش دهید. چه مواردی در بخش کد مهم هستند و باید رعایت شوند؟

نقشه XML چیست و چرا باید به ربات گوگل آن را بدهید! چگونه گوگل با کمک این نقشه سایت شما را فراخوانی می‌کند و به صورت کلی ابزار سئو مانند گوگل وبمستر تولز به شما چه اطلاعاتی را می‌دهند!

سئو داخلی یا On Page SEO، مرحله ای برای شروع و پیشی گرفتن از رقبا

بعد از این کدهای سایت شما بهینه شد و سرعت لود سایت شما افزایش پیدا کرد، شما وارد مرحله ی سئو داخلی یا On Page SEO می شوید. مرحله ای که در آن یاد می گیرید چطور سایت خود را بهینه‌سازی کنید و محتواهایی تولید کنید که در کمترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل برسند. در یک آموزش کامل سئو که تمامی استانداردهای لازم رعایت شده باشد، شما قادر هستید که به بهترین شکل و بهترین روش به صفحه اول گوگل برسید.

برای این کار معمولا سئوکاران حرفه ای یک چک لیست سئو دارند. این چک لیست که هر ساله و با آپدیت یا معرفی الگوریتم های جدید گوگل بهینه‌سازی می شود، برای تمام افرای که دوست دارند، موفق شوند ضروری به نظر می رسد. شما می توانید با کمک این چک لیست مشکل خود را حل کنید و به موفقیت برسید. در ادامه به چند بخش از این چک لیست برای آشنایی بیشتر شما اشاره می کنم:

رعایت چگالی کلمات کلیدی در محتوا

احتمالا می‌دانید که کلمات کلیدی در واقع کلیدواژه های هدف شما هستند که دوست دارید، با آن ها به صفحه اول گوگل برسید. برای این کار لازم است که محتوای متنی، ویدویی و … تولید کنید و از تکنیک های سئو مانند استفاده از لینک داخلی در آن ها بهره بگیرید. برای این کار لازم است که به تعداد و روش خاصی از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.

برای این که بهتر متوجه شوید، بهتر است که به این مثال توجه کنید. فرض کنید که هدف شما این است که با کلیدواژه ی شرکت چاپ و گرافیک در گوگل ظاهر شوید! به متن های زیر دقت کنید:

  • یک شرکت چاپ و گرافیک به راحتی قادر است که تمامی نیازهای شما در زمینه چاپ و گرافیک را برطرف کنید. شرکت چاپ و گرافیک شامل طراح و چندین دستگاه چاپ و … است. اگر دوست دارید که با یک شرکت چاپ و گرافیک خوب و حرفه ای همکاری کنید، با ما تماس بگیرید. آیا تا بهحال از خدمات شرکت چاپ و گرافیک استفاده کرده اید؟
  • شرکت چاپ و گرافیک، یک شرکت فعال در زمینه طراحی گرافیکی و خدمات مربوط به چاپ آن ها است. این روزها بواسطه نیاز روزمره کسب و کارها به چاپ، شرکت های زیادی در این حوزه فعالیت می کنند! اگر کسب و کار آنلاین یا سنتی دارید که فکر می کنید، نیاز دارید با یک شرکت حرفه ای در این زمینه همکاری داشته باشید، می توانید با ما تماس بگیرید.

اگر دقت کرده باشید، متوجه می شوید که در متن اول چندین بار و به صورت افراطی از کلیدواژه هدف یعنی شرکت چاپ و
گرافیک استفاده شده است. در این زمینه مدنظر داشته باشید که متن دوم با رعایت یک چگالی مناسب، برای سئو و بهینه‌سازی بهتر است.

بهینه سازی و پیکربندی صحیح توضیحات متا یا Meta Description

یکی دیگر از مواردی که در چک لیست سئو داخلی با آن برخورد می‌کنید، توضیحات متا است. توضیحات متا که باعث افزایش نرخ کلیک و در نتیجه بهبود نتیجه سایت شما در گوگل می شود، حائز اهمیت است. افراد حرفه ای برای این که توضیحات متا را بهینه‌سازی کنند، از اصول و تکنیک هایی استفاده می کنند که کاربر را جذب کند.

به صورت کلی اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، می توانید با کمک افزونه رنک مث سئو وردپرس این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. توضیحات متای خود را به راحتی قادر هستید که با کمک این افزونه بهینه‌سازی کنید.

آیا تابحال این کار را انجام داده اید و یا تجربه ی مفیدی در مورد آن دارید؟

بهینه سازی تگ های عنوان یا Heading Tags در یک صفحه

همه سئوکارانی که به خوبی آموزش دیده اند، می‌دانند در یک صفحه سایت باید حتما یک تگ H1 وجود داشته باشد و یا در هر چند خط از تگ H2 استفاده شود. این سئوکاران می‌دانند که به چه صورت بهتر است که در محتوای خود از این هدینگ ها استفاده کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند! برای این کار لازم است که با ساختار کلی این تگ ها آشنا شوید. در نظر بگیرید که شما باید یک محتوای کلی را از کل به جز با کمک این تگ ها، تقسیم بندی کنید.

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، بهتر است که یک مثال بزنم; فرض کنید که شما یک کسب و کار آبنبات فروشی دارید! آبنبات فروشی به عنوان تگ H1 در نظر گرفته می شود و تقسیم بندی آبنبات ها به دو نوع کلی شکلاتی و میوه ای در قسمت بعدی یعنی تگ H2 قرار می گیرد. در زیرمجموعه هر تگ H2 تقسیم بندی های ریزتری وجود دارد. به عنوان مثال آبنبات های شکلاتی به شکلات تلخ و شکلات شیرین که در واقع تگ H3 هستند، قابل دسته بندی اند!

سئو خارجی، مزیت رقابتی افراد حرفه ای و باتجربه در سئو

تکنیک های سئو خارجی وبسایت

در مرحله آخر و قسمت آخر یک آموزش جامع سئو در مورد سئو خارجی که شامل سوشیال سیگنال، بک لینک و جلب اعتماد گوگل است، صحبت می شود که چگونه با off page SEO سرعت بیشتری به رشد خود دهید و رقبای سرسخت را کنار بگذرانید! در این زمینه برای آشنایی بیشتر هر بخش را خلاصه توضیح می دهم:

سوشیال سیگنال و اعتبار در شبکه های اجتماعی

در چند سال اخیر که شبکه های اجتماعی، رشد وحشتناکی را تجربه کرده اند، گوگل در راستای هدف اصلی خود یعنی نشان دادن بهترین محتوا به کسب و کارها از این موضوع استفاده می کند که چگونه با کمک شبکه های اجتماعی، کسب و کارها و برندهای معتبر را تشخیص دهد. در این زمینه مد نظر بگیرید که شما می توانید با فعالیت مستمر و تولید محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و … کسب و کار خود را بهبود ببخشید! در این زمینه سعی کنید که تنها از شبکه های اجتماعی لینک بگیرید که در آن فعالیت کافی انجام می شود.

بک لینک و لینک سازی خارجی و تاثیر فوق العاده آن در کسب و کار

در ابتدا می‌خواهم شما را به دیدن ویدئوی آموزشی زیر از ابزار Ahrefs دعوت کنم که نکات خوبی در آن گنجانده شده است.

بک لینک و لینک سازی اگر به بهترین شکل انجام شود، سایت شما را تا حد بسیاری زیادی معتبر می کند. برای این کار می توان از لینک های رایگان و رپرتاژ آگهی استفاده کرد، اما این موضوع به آن معناست که کسب و کار شما تا چه حد و تا کجا می تواند، رشد کند؟

شما یاد خواهید گرفت که گرفتن بک لینک از چه سایت هایی بهتر است و چرا باید این کار را بکنید؟ این لینک سازی تا چه می تواند، شما را موفق کند؟ چه مقدار بودجه ی پروژه ی خود را برای این موضوع در نظر می گیرید؟ و … سوالاتی است که در این بخش به آن ها پرداخته می شود. پس دقت کنید که با تمرکز کامل این مباحث را یاد بگیرید و به موفقتی که دوست دارید، برسید.

اعتماد گوگل را جلب کنید و پادشاهی کنید!

در آخرین بخش یعنی بخش سئو خارجی و آخرین مبحث به این می رسیم که در نهایت شما مجبور هستید که اعتماد گوگل را بدست آورید. trust Google یا اعتماد گوگل اگر به خوبی جلب شود، در نهایت همه ی کارهای بالا بیشترین تاثیر را می گذرانند و در مدت زمان کوتاهی محتوای شما به جایگاه دلخواه می رسد و شما مشتریان هدف را به سمت خود می کشانید.

شاید می پرسید که برای جلب اعتماد گوگل چه کارهایی باید انجام دهید و چگونه این غول صنعتی و استارتاپی را باید جذب کنید! در نظر بگیرید که برای این کار راهکارهای زیادی وجود دارد که در یک آموزش سئو کامل همه ی آن ها بررسی می شود، اما اگر بخواهم به صورت خلاصه به این موضوع بپردازم، موارد زیر جزو مهم ترین ها هستند:

  • تهیه گواهی نامه SSL که نماد امنیت را به سایت شما اضافه می کند!
  • تاریخچه سایت یا History که با مرور زمان افزایش پیدا می کند و کسب و کار شما را بهبود می بخشد!
  • افزایش اعتبار سایت یا Authority از طریق بک لینک های معتبر و سوشیال سیگنال های اعتماد ساز و …

نتیجه گیری

تا اینجای کار متوجه شدید که تا چه حد لازم است که در مورد سئو بدانید! هرچقدر که تجربه ی بهتری در این زمینه داشته باشید، کسب و کار شما بهتر رشد می کند و بهتر به نتیجه می رسید. همچنین اگر به دنبال پولسازترین مهارت دیجیتال مارکتینگ هستید، بازهم این موضوع حائز اهمیت است و می تواند گزینه ی خوبی باشد.

در آخر باید به شما توصیه کنم که حتما قبل از شرکت در یک دوره، به صورت کامل در مورد مدرس، در مورد مباحثی که در دوره تدریس می‌شود، بروزرسانی آن ها و … تحقیق کنید. این کار باعث می‌شود که در زمان انتخاب، هوشمندانه ترین تصمیم گیری ها را انجام دهید و در مدت زمان کوتاهی فرد موفقی شوید. در این زمینه اگر نیاز به مشورت و یا راهنمایی دارید، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول سئو
_

سوالات متداول آموزش سئو

سوالات پرتکرار از سوی مشتریان

آموزش سئو را میتوانم بصورت رایگان یاد بگیرم؟

برای اینکه یادگیری سئو را استارت بزنید بایستی ابتدا از منابع رایگان سئو کمک بگیرید و بعد از اینکه احساس کردید پایه های سئو را دانستید پیشنهاد من به شما شرکت در یک دوره سئو پیشرفته بصورت حضوری یا آنلاین است که در تیم الهام کشاورز برگزار می‌شود کافی است از طریق منوی سایت وارد صفحه دوره سئو شوید.

میتوانم سایتم را خودم سئو کنم؟

بله چرا نشود.. هیچ چیز در این دنیا غیر ممکن نیست شما بعد از مطالعه زیاد در حوزه سئو و شرکت در پکیج کامل و جامع ما می‌توانید به راحتی یک سئوکار قابل شوید و برای یادگیری بیشتر و آزمون و خطا سایت خودتان را سئو کنید.

چه مدت زمانی طول میکشد که سایتم را سئو کنم؟

بصورت کلی و با توجه به موضوعات متفاوت سایت ها می‌توان گفت که این زمان متفاوت است ولی بصورت تخمینی برای کلمات سبک‌تر 4 الی 6 ماه و برای کلمات پر رقابت 6 الی 12 ماه زمان نیاز است.

سئو را یاد بگیریم یا دیجیتال مارکتینگ؟

اگر این سوال را از من بپرسید به شما می‌گویم هر دو چرا که این دو بدون همدیگر بی فایده اند در واقع سئو زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ می‌باشد و شما بهتر است برای یادگیری هر دو گزینه اقدام نمائید.

میخوای بدونی چه خدماتی ارائه میدیم؟

11 نظر از کاربران عزیز

  • سلام واقعا عالی بود من تمام مقاله رو مطالعه کردم خیلی جامع و کامل بود اگر بتونید ابزارهای سئو رو هم بررسی کنید خیلی عالی میشه گاهی اوقات ما بین ابزارها مردد میشیم و نمی‌دونیم کدوم داده دقیق تری به ما میده ابزارها هم که تعدادشان کم نیست من مقاله های زیادی مطالعه کردم در زمینه آموزش سئو از جنرال سئو، نیوسئو، برتراموز و… کلا می‌خوام اطلاعات جامعی داشته باشم پر سئو از مقاله شما هم استفاده کردم و مطالب رو نوشتم

  • باسلام خدمت خانوم کشاورز
    خواستم بدونم که علت اینکه عنوان تمام مطالب سایتم با عنوان صفحه اصلی سایت یکی شده چی هست
    زمانی که سورس هر مطلب رو در مرورگر نگاه می کنم عنوان صفحه اصلی سایت در داخل تگ h1 قرار گرفته
    می خواستم لطف کنید راهنمایی فرمایید.
    لینک صفحه مورد نظر که تایتل شده ، عنوان صفحه اصلی سایت

  • مقاله ی خوبی بود
    من دنبال روش های مختلف سئو هستم ، به صورت عملی تر
    میشه لطف کنی و راجع بهشون آموزش بدی ؟

    • سلام آقای مردانی عزیز .. اتفاقا خیلی خوشحال میشم و استقبال میکنم از اینکه اطلاعات بیشتری رو با شما به اشتراک بزارم فقط من چون ویدئو دارم تو سایتم ممنون میشم بگید برای کدوم بخش محتوای آموزشی میخواین که تولید کنم.

  • خیلی عالی و خوب توضیح داید- ساده و بدون حرف اضافه

    من یه سوالم داشتم- فرض کنید یه مقاله دارم درباره بهترین مارک اتو بخار، بعد از ۸ ماه این مقاله رنک نگرفته و صفحه ۸ گوگل باقی مونده – اینجا بهتره که مقاله رو آپدیت کنم و سئوی اون صفحه رو قوی کنم یا نه بهتر هست که این صفحه رو ریدایرکت ۴۱۰ کنم بعدش یه صفحه جدید دوباره درباره بهترین مارک اتو بخار با سئوی قویتر مقاله ای جدید بنویسم؟

    • اول اینکه رتبه نگرفتنتون ممکنه هزار تا دلیل داشته باشه که باید بررسی بشه ندیده نمیتونم چیزی بگم
      دوم اینکه 410 ریدایرکت نیست و نیازی نیست 410 کنید باید اول مشکل و پیدا کنید بعدش کاری انجام بدید
      همیشه یادتون باشه رفتارهای هیجانی بدتر کار و خراب تر میکنه

  • سلام نوشتن آدرس سایت در قسمت نظرات ازش داره ؟ ضمنا من اکثر قسمت های سایت شما را مطالعه کردم و به عنوان برگزیده انتخاب کردم تا هر روز بتونم مقاله های شمارو بخونم .همین نظر هم قسمتی از آموزش های شماست ولی حیف لینک نمیشه. ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *