همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست

زمان مطالعه: 8 دقیقه
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

سایت های همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) کدام است؟

خلاصه تیتر مطالب

امروزه کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند و با توجه به مزایای زیادی که دارند همچون عدم محدودیت در درآمد، وابسته نبودن به ساعات کاری منظم و … افراد زیادی تمایل دارند به روش های مختلفی کسب و کار خود را در بستر اینترنت راه‌اندازی کنند. یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینترنت، همکاری در فروش است.

سیستم همکاری در فروش به معنای مشارکت در فروش محصول یا خدمات ارائه دهندگان این خدمات و محصولات است و در ازای فروش بیشتر، درآمد بیشتر هم عاید فرد واسطه گر می شود. در این مطلب ضمن بررسی مزایا و چگونگی کار سیستم همکاری در فروش، چند سایت همکاری در فروش ایرانی و خارجی نیز معرفی خواهند شد. با ما همراه باشید.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یعنی در ازای فروش محصولات و خدمات دیگران، سود مشخصی را دریافت می کنید. شما به عنوان همکار در فروش نقش یک واسطه گر را خواهید داشت و اگر خریدی انجام شود، شما به عنوان بازاریاب مبلغی را دریافت می کنید.

نحوه کار سیستم همکاری در فروش

در سیستم همکاری در فروش، 4 بخش با هم در ارتباط هستند تا سود رسانی و ارائه خدمات انجام شود. این 4 بخش عبارتند از :

  • فروشندگان محصول

فروشندگان محصول، سایت ها و کسب و کارهایی هستند که می خواهند خدمات یا کالاهای خود را از طریق واسطه گرها به فروش برسانند.

  • بازاریاب یا افیلیت مارکتر

بازایاب یا افیلیت مارکتر فردی است که محصولات و خدمات فروشندگان را به فروش می رساند و در ازای هر فروش، درصد مشخصی که در ابتدا توافق شده است را دریافت می کند.

  • شبکه ها

شبکه ها، کانال های ارتباطی هستند که بازاریاب از طریق آنها مشتریان را به محصولات فروشنده ها هدایت می کند. شبکه ارتباطی می تواند وب سایت، کانال ها و گروه های تلگرامی، اینستاگرام و … باشد.

  • کاربران یا خریداران

هدف اصلی در سیستم همکاری در فروش، جذب مشتریان است. خریداران بر روی لینک ها کلیک می کنند و اگر محصولی بخرند، هم فروشنده و هم بازاریاب به سود می رسند.

انواع همکاری در فروش

انواع همکاری در فروش

سیستم افیلیت مارکتینگ انواع متفاوتی دارد و اگر شما تصمیم دارید به عنوان یک واسطه گر و همکار در فروش فعالیت کنید، به روش های مختلفی می توانید این کار را انجام دهید. در این بخش به معرفی انواع روش های همکاری در فروش می پردازیم تا ببینیم نحوه محاسبه پورسانت در هر روش چگونه است :

پرداخت به ازای هر عمل (CPA)

یکی از روش های متداول افیلیت مارکتینگ، سیستم پرداخت به ازای عمل یا Cost Per Action است. تبلیغات به این روش نرخ تبدیل بیشتری دارد و دقیق تر است. در این روش تنها زمانی هزینه پرداخت می شود که اقدام مورد نظر تبلیغ دهنده اتفاق افتاده باشد حال این عمل می تواند خرید محصول، تکمیل فرم ثبت نام، عضویت در خبرنامه، شرکت در نظرسنجی، دانلود اپلیکیشن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و … باشد.

پرداخت به ازای هر فروش (CPS)

پرداخت به ازای هر فروش یا Cost Per Sale یکی دیگر از روش های پرداخت است. تبلیغ دهنده به دنبال آن است که سایت ناشر برای او مشتریان واقعی جمع کند تا به فروش بیشتری برسد. در این روش پورسانت به ازای فروش است که معمولا بین 4 تا 10 درصد از فروش کل است و بستگی دارد که اعتبار تبلیغ دهنده در چه سطحی باشد.

پرداخت به ازای هر لید (CPL)

مشتریان بالقوه ای که هنوز به مشتریان واقعی تبدیل نشده اند، اهمیت زیادی دارند. به این مشتریان، لید گفته می شود و بسیاری از سایت های بزرگ و کوچک تلاش می کنند با روش های مختلف برای سایت خود لیدهای ارزشمند جمع آوری کنند.

در سیستم همکاری در فروش نوع پرداخت به ازای هر لید، کاربران هدف باید بر روی لینک کلیک کنند و وارد صفحه مد نظر شوند سپس با انجام اقدامات مدنظر مانند عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه، ثبت ایمیل و … پورسانت به فرد واسطه گر تعلق می گیرد.

پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM)

از انواع دیگر سیستم های همکاری در فروش، پرداخت بر اساس نمایش آگهی است یعنی به ازای نمایش آگهی به هر تعداد کاربر مشخص، پورسانت به فرد واسطه گر اختصاص داده می شود. این روش مناسب برای برندسازی و معرفی محصولات است

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

پرداخت به ازای کلیک یکی دیگر از روش های همکاری در فروش محسوب می شود و مانند CPM برای آگاهی از برند می تواند مفید باشد.

پرداخت با تعرفه ثابت

در روش پرداخت با تعرفه ثابت، واسطه گر در ازای قرار دادن تبلیغات روی سایت خود و کلیک کاربران، مبلغ ثابتی را از سایت ارائه دهنده محصول یا خدمات دریافت می کند.

مزایای همکاری در فروش

مزایای همکاری در فروش

همکاری در فروش مزایای بسیاری دارد که از جمله این مزایا می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

کسب درآمد به صورت آنلاین

همانطور که می دانید بسیاری از مشاغل به صورت حضوری هستند و شما باید حضور فیزیکی در محل کار خود داشته باشید اما همکاری در فروش اینطور نیست و حتی در خواب هم درآمد خواهید داشت. با همکاری در فروش، در هر مکان و زمانی کسب و کارتان را دارید و حضور فیزیکی در محیط کاری معنایی برای شما نخواهد داشت.

عدم نیاز به رضایت مشتری

شما به عنوان یک سایت افیلیت مارکتینگ، نیازی به جلب رضایت مشتری ندارید زیرا فقط نقش واسطه را دارید و به دست آوردن رضایت مشتری با ارائه دهنده خدمات یا کالاست.

کسب و کاری مقرون به صرفه

همکاری در فروش یک کسب و کار مقرون به صرفه محسوب می شود و اگر سرمایه اولیه ندارید، می توانید با هزینه بسیار کم و حتی گاهی بدون هزینه، کار خود را در این حوزه شروع کنید.

حقوق و پاداش دریافتی بر اساس عملکرد شما

حقوق و پاداش شما در سیستم همکاری در فروش بر اساس عملکردتان خواهد بود و اینطور نیست که به ازای تعداد ساعات فعالیت که در ماه دارید، دستمزد دریافت کنید. شما می توانید تا هر اندازه که توان دارید کار کنید و قاعدتا با فعالیت بیشتر، حقوق بیشتری هم خواهید داشت.

عوامل موثر در موفقیت سیستم های همکاری در فروش

اگر قصد فعالیت در سیستم های همکاری در فروش را داشته باشید احتمالا برای شما هم سوال است که چه عواملی بر موفقیت سیستم‌ های همکاری در فروش موثر است. در این بخش می خواهیم عوامل موثر را بررسی کنیم :

گردآوری مخاطبان هدف

شما برای اینکه در سیستم افیلیت مارکتینگ موفق شوید باید بتوانید به نحوی از جمله تولید محتوا، مخاطبان هدف را به سمت خود جلب کنید. عملکرد شما در این هدف می بایست با سلایق مشتری همسو باشد و مطابق با نیازهای او باشد. در نظر گرفتن این موارد باعث می شود که بر تعداد مخاطبان هدف شما افزوده شود و در قبال آن، پورسانت بیشتری هم دریافت کنید.

همکاری در فروش محصولات یا خدمات مورد علاقه

به سمت فروش محصولاتی بروید که شخصا به آن‌ها علاقمند هستید و هیچ محدودیتی برای انتخاب محصولات یا خدماتی که می خواهید در فروش آنها واسطه باشید، وجود نداشته باشد. در صورت علاقه مندی به حوزه فعالیت خود، انگیزه بیشتری برای فروش و تولید محتوا خواهید داشت و می توانید با قرار دادن خود در جایگاه مشتریان، به شناخت بهتری از نیازهای آنها برسید.

در نظر گرفتن منافع مشتریان

برای معرفی محصول یا کالای مورد نظر به مشتریان، حرفه ای عمل کنید و درباره ویژگی های محصول با مشتریان صحبت کنید. اطلاعات تخصصی را به مشتری ارائه دهید و بر روی نقاط مثبت کالا یا خدمات متمرکز شوید. صحبت کردن درباره محصول و در نظر گرفتن منافع مشتری می تواند اعتماد او را جلب کند و زمینه افزایش فروش فراهم می شود.

عدم محدودیت در تبلیغات

اگر به فکر راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش هستید، احتمالا نیاز به انجام تبلیغات خواهید داشت و توصیه ما این است که خود را در تبلیغات محدود نکنید. به جای تمرکز در یک منبع، وقت خود را صرف جذب مخاطب از چندین منبع مختلف کنید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی و تبادل با سایت های مرتبط برای کسب نتیجه بهتر موثر خواهد بود. انواع روش های بازاریابی را امتحان کنید تا ببینید در کدام روش مخاطبان بیشتری را می توانید جذب کنید.

سایت فروشنده چگونه متوجه می شود که بازدید کننده از طرف کدام بازاریاب معرفی شده است؟

زمانی که شما به عنوان یک همکار در فروش در یک سایت فروشگاهی عضو می شوید، آن سایت پنلی را به شما اختصاص می دهد که داخل این پنل می توانید لینک های مخصوصی که با شماره اکانت شما کدگذاری شده اند را ایجاد کرده و در سایت خود منتشر کنید.

زمانی که کاربران با کلیک بر روی این کد ها یا لینک ها وارد سایت فروشنده می شوند، آن سایت متوجه خواهد شد که بازدید کننده یا مشتری از کدام لینک وارد شده است و در صورت خرید، پورسانت را برای همکار در فروش اعمال خواهد کرد.

معرفی بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ ایرانی

سایت های همکاری در فروش ایرانی زیادی هستند که شما می توانید در زمینه های لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، هاست و سرور، مواد غذایی، انواع بیمه و … با این سایت ها همکاری داشته باشید. در این بخش چند مورد از این سایت ها معرفی می شوند :

سایت همکاری در فروش لوازم خانگی جیمبوشاپ

فروشگاه جیمبوشاپ

همکاری در فروش لوازم خانگی با توجه به قیمت بالایی که این لوازم دارند، پورسانت خوبی دارد و می تواند یک راه درآمد زایی پر سود برای خانم های خانه دار، دانشجویان و دیگر افرادی که به این زمینه علاقه مند هستند، باشد.

در میان سایت های همکاری در فروش لوازم خانگی اگر بخواهیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم، سایت جیمبو است. فروشگاه جیمبوشاپ از فروشگاه های اینترنتی با متنوع ترین لوازم خانگی است.

برخی از محصولاتی که با فروش آنها می توانید با سایت جیمبو شاپ همکاری در فروش داشته باشید، به شرح لوازم زیر هستند :

  • بخاری
  • شومینه گازی
  • کولرآبی
  • کولر گازی
  • اتو بخارشوی
  • ترازوی آشپزخانه
  • جاروبرقی
  • جارو شارژی
  • خرد کن و غذاساز
  • ظرفشویی
  • لباسشویی
  • همزن
  • یخچال و فریزر
  • آبسردکن
  • آب مرکبات گیر
  • و …

مزیتی که جیمبو شاپ دارد، امکان خرید اقساطی لوازم خانگی می باشد و احتمال خرید مشتریانی که از طریق شما به این وبسایت وارد می شوند، بالاست و در نتیجه به پورسانت بیشتری خواهید رسید.

سایت همکاری در فروش زنبیل

فروشگاه زنبیل

زنبیل یک وبسایت فروشگاهی است که محصولات متنوعی را موجود می کند. این وب سایت فروشگاهی با راه اندازی سیستم افیلیت مارکتینگ موفق به جمع آوری مشتریان بسیاری شده است و شما هم می توانید یکی از واسطه گرهای آن باشید.

مزیت ویژه همکاری در فروش وبسایت فروشگاهی زنبیل، پرداخت سود مشارکت حتی تا 50 درصد است که کمتر وبسایتی این درصد سود را در نظر می گیرد. اختصاص دادن پنل نرم افزاری قدرتمند و شفاف برای نمایش پورسانت، از دیگر مزیت های این سایت می باشد ضمن اینکه شما می توانید به صورت لحظه به لحظه سفارشات ثبت شده مشتریان از طرف خود را از طریق پنل کاربری مشاهده کنید.

سایت همکاری در فروش خدمات گردشگری در ایران

وبسایت توربین

توربین یکی از سایت های همکاری در فروش خدمات گردشگری در ایران است که برای خرید انواع بلیط اتوبوس، هواپیما و … مشتریان بسیاری دارد. شما می توانید با توربین همکاری در فروش داشته باشید و به عنوان واسطه در فروش بلیط، به درآمد خوبی برسید. توربین بهترین وب سایت همکاری در فروش در این زمینه است که سابقه بالایی هم دارد.

مشاهده و پیگیری رزروهای انجام‌ شده، مشاهده گزارش ‌های فروش و فعالیت‌ های سیستم، مشاهده و دسته‌ بندی کاربران، امکان ایجاد زیرمجموعه فروش و … از مزایای افیلیت مارکتینگ با توربین است.

سایت همکاری در فروش بیمیتو

وبسایت بیمیتو

اگر قصد همکاری در فروش بیمه دارید، وب سایت بیمیتو را به شما معرفی می کنیم که بهترین سایت در زمینه فروش انواع بیمه ها می باشد. شما می توانید از طریق سایت بیمیتو هم شرکت خود را معرفی کنید و هم خدماتی مانند فعال کردن بیمه و … را انجام دهید.

سایت همکاری در فروش تجارت الکترونیک

وبسایت می مارکت

می ‌مارکت از بهترین سیستم های همکاری در فروش در زمینه تجارت الکترونیک است که بیشتر از 15 سال است که فعالیت می کند و بیشتر از 5 هزار محصول را عرضه می نماید.

پردازش هوشمند و ثبت آسان سفارش ‌ها، پشتیبانی اختصاصی برای هر وبسمتر و ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان از مزیت های افیلیت مارکتینگ با می مارکت هستند و اگر به دنبال یک سایت مناسب برای کسب درآمد زیاد به روش آسان هستید، این وب سایت را به شما معرفی می کنیم.

سوالات متداول همکاری در فروش

همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ به معنای واسطه شدن برای فروش محصولات و خدمات یک فروشگاه می باشد.

افیلیت مارکتینگ کدام زمینه ها درآمد بیشتری دارد؟

همکاری در فروش محصولات و خدماتی که قیمت بالایی دارند همچون لوازم خانگی، می تواند سود بیشتری داشته باشد.

بهترین سایت همکاری در فروش لوازم خانگی کدام است؟

برای همکاری در فروش در زمینه لوازم خانگی، آنلاین شاپ جیمبو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

Keshavarzمشاهده نوشته ها

Avatar for Keshavarz

من الهام کشاورز هستم و از سال 92 به صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکنم و درحال حاضر مدرس این حوزه هستم.

1 نظر از کاربران عزیز

  • معایب سیستم همکاری در فروش آیا در ریسک این که این کارو شروع کنیم تاثیر زیادی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *